پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

اگرمردی متاهل تمایل به همجنس گرایی داشته باشد ولی برای اینکه به گناه لواط آلوده نشود اقدام به ارضای میل خود به وسیله ابزار مصنوعی نماید حکمش چیست؟ آیا این کار او هم در حکم لواط و گناه آن نیز به همان اندازه است یا حکم دیگری دارد ؟ (امکان ترک عادت هم وجود نداشته باشد )

پرسشگر گرامي با سلام و سپاس از ارتباطتان با اين مرکز
مشكلي كه شما با آن روبرو هستيد، از چند زوايه قابل بررسي است.
1. از نظر حكم شرعي، اين كار حرام است . لذت بردن از خود، همانند زنا با خود است، اما اين گناه همانند لواط نيست، يعني در صورت اثبات در نزد قاضي حد و مجازات لواط ندارد.
2- از نظر مشكل جنسيتي، اين موضوع مربوط به يك نوع اختلال جنسيتي مي شود كه امكان درمان براي آن وجود دارد؛ بنابراين بهتر است به جاي پاك كردن مسئله به حل آن بپردازيد و راه حل آن افتادن از يك گناه به گناه ديگر نيست.
اين مشكل با دو فرض روبرو است:
اين ميل يا تنها با همجنس است، يا علاوه بر آن به جنس مخالف، همسر خود يا هر زن يا دختر ديگري نيز گرايش جنسي داريد.
در فرض دوم‌ درمان آن بسيار راحت تر خواهد بود و بيش تر نياز به مشاوره هاي رواني براي آمادگي بيش تر به جنس مخالف داريد.
اما اگر ميل جنسي شما فقط نسبت به همجنس است و نسبت به جنس مخالف احساس خاصي نداريد، امکان وجود اختلال جنسي همجنسگرايي در شما وجود دارد .
همجنس گرايي نوعي اختلال در روند طبيعي است كه عوامل متعدد جنسيتي ، رواني ، تربيتي و خانوادگي، فرهنگي و... در آن نقش دارد. اين نوع ارتباط نشان از نوعي بيماري است كه گاهي مربوط به اختلال جسمي و جنسيتي مي شود. در هر حال اين مشکل يکي از مشکلات پيچيده جوامع بشري مي‌باشد. درمان واسطه‌اي اين امور امکان ندارد . درمان اين مشکل مثل قريب به اتفاق مشکلات ديگر نيازمند حضور شخص بيمار نزد متخصص است .
خوشبختانه مراکز تخصصي و فوق تخصصي اين گونه اختلالات جنسي در شهرهاي بزرگ به ويژه در تهران وجود دارند.
توصيه مي‌شود با ارتباط با سايت انجمن حمايت از بيماران مبتلا به اختلال هويت جنسي ايران www.gid.org.ir(البته مشکل شما اختلال هويت جنسي نيست ، ولي درمانگران آن مرکز در درمان مشکل شما نيز تبحر دارند) نيز از شرايط پذيرش آن انجمن اطلاع حاصل نماييد.
در گام اول به صورت ايميل يا تلفن با آن انجمن مکاتبه نماييد . فرايند درمان خود را هرچه سريع تر آغاز نماييد.
علاوه بر ارتباط با انجمن فوق الذکر مراجعه هر چه سريع تر به سکس تراپيست هايي (درمانگران جنسي) مانند فريدون محرابي، ماهيار آذر، محمدعلي بشارت، راحله اماني، علي اسلامي نسب، بهنام اوحدي ،محمد خداياري فرد و دکتر روشن...(که از طريق جستجوي اينترنتي يا 118 در تهران قابل دسترسي مي‌باشند) قابل توصيه مي باشد.
3- زاويه ديگر مسئله موضوع همسر شما و نيازهايي است كه همسرتان و حتي خود شما به او داريد. خداوند يكي از آيات و نشانه هاي خود را در قرآن همين گرايش انسان به جنس مخالف دانسته و‌آن ها را عامل ايجاد‌آرامش، محبت و... دانسته است . نياز به گفتن نيست كه‌آرامش و محبت، از اركان اساسي براي پايداري و استحكام بنيان خانواده است. بر همين اساس گرايش به همسر و ارضاي نياز جنسي، عاطفي و... در اولويت برنامه هاي ديني داشته و با منظومه خلقت نيز هماهنگ است.
ارضاي نياز شما خارج از اين چارچوب، هم ظلم به خود و هم ظلم به همسرتان مي باشد . ادامه اين روند چيزي جز طلاق عاطفي ميان دو همسر نيست.
بنابراين بايد هر چه زودتر و به دور از استدلال تراشي مانند « براي آن که به گناه لواط آلوده نشود، اقدام به ارضاي ميل خود به وسيله آلات مصنوعي نمايد» در اسرع وقت با مراجع به متخصصان به فكر بازيابي سلامت جنسي و رواني خود باشيد.
موفق باشيد.