شهادت امام جواد (ع) نتیجهٔ توطئهٔ سیاسی معتصم عباسی و دستگاه خلافت بود که با نقشآفرینی امالفضل و عوامل درباری، از نفوذ علمی و محبوبیت ایشان بیم داشتند.
پس از رحلت پیامبر (ص)، امام علی (ع) در پی بازگرداندن خلافت حق خود بود، اما پس از ناکامی، در خانه حضرت فاطمه (س) تحصن کرد که با سه هجوم خشن، مواجه شد.
رآن در نقل دیدگاههای نادرست، با آوردن قرینههایی چون «وجدها» در آیه ۸۶ کهف، نشان میدهد که گزارش صرفاً بازتاب ادراک شخصی (ذوالقرنین) است و نه بیان حقیقت علمی.
آیۀ «لا إکراه فی الدین» با جهاد اسلامی تعارض ندارد، زیرا جهاد برای تحمیل ایمان نیست، بلکه برای دفاع، رفع موانع دعوت و فراهمکردن فضای ایمان آزاد تشریع شده است.
مدارا و مهلتدادن به بدهکار ناتوان، در روایات صدقهای پرفضیلت و نجاتبخش دانسته شده که ثوابهای بزرگ دنیوی و اخروی دارد و نشانهٔ ایمان و کرامت انسانی است.
روایات اسلامی نشان میدهند که کتمان عبادت برای حفظ اخلاص و اظهار آن برای اهداف اجتماعی هر دو معتبرند و با توجه به نیت و شرایط، تعارض ظاهری میانشان قابل جمع است.
با وجود فشار گسترده «ناتوی اطلاعاتی»، نهادهای امنیتی ایران در مقابله با شبکههای جاسوسی موفق بودهاند و بزرگنماییِ نفوذ، بیشتر بخشی از جنگ ادراکی دشمن است.
چین در سده بیستم میلادی، در زمره کشورهای عقبمانده قرار داشت؛ اما طی 30 سال گذشته، این کشور، میانگین رشد اقتصادی 10 درصد را تجربه کرده که یک رشد خیرهکننده است.
حس خشم و انتقام در در برابر ظلمی که به ما می شود، طبیعی به نظر میرسد؛ اما بخشش و عفو از خطای دیگران توصیهای است که اسلام به آن تأکید فراوان کرده است.
چاکراها در معنویتهای نوظهور بهعنوان مراکز انرژی برگرفته از آیینهای هندویی معرفی میشوندو با مانتراها برای ایجاد تجربههایی مثل سفر آسترال ترویج میگردند
انسان دارای خودآگاهی و خوددوستی است و به همین جهت، کمال خواه است و چون خداوند در نقطه اوج کمالات است، انسان از طریق شناخت خدا، به درک بهتری از کمالات میرسد .
شهادت امام جواد (ع) نتیجهٔ توطئهٔ سیاسی معتصم عباسی و دستگاه خلافت بود که با نقشآفرینی امالفضل و عوامل درباری، از نفوذ علمی و محبوبیت ایشان بیم داشتند.
پس از رحلت پیامبر (ص)، امام علی (ع) در پی بازگرداندن خلافت حق خود بود، اما پس از ناکامی، در خانه حضرت فاطمه (س) تحصن کرد که با سه هجوم خشن، مواجه شد.
ماجرای سوارشدن امام علی علیهالسلام و شیخین و انس بن مالک و برخی دیگر از صحابه بر قالیچه، در برخی از منابع شیعه، نقل شده که به حدیث «بساط» معروف گشته است.