حجت الاسلام والمسلمین مهدی پیشوایی

ادعای تشبیه داعش به اسلام چگونه است؟
تشبیه داعش به اسلام آدم را یاد این جوک می اندازد که: کسی از یکی پرسید کدام امام زاده را در کربلا بالای مناره شغال خورد؟ گفت: اولا امام زاده نبود بلکه پیامبر زاده بود، ثانیا در کربلا نبود، بلکه کنعان بود، مناره نبود، چاه بود، شغال نبود بلکه گرگ بود و خورده نشد بلکه دروغ بود.
کار داعش با هیچ عقل و منطق و اسلام منطبق نیست، ادعای خلافت اسلامی می کنند به این معنی است که هیچکدام از حکومت های اسلامی را قبول ندارند، سوالاتی اساسی مطرح است که ابوبکر بغدادی را چه کسی تائید کرده است و این مشروعیت را از کجا آورده است؟
رسول خدا (ص) اول از دشمنانش دعوت می کردند و اگر بعد از تسلط در دین خودشان می ماندند، جزیه می دادند. در جنگ حنین 6000 اسیر را آزاد کردند و در جنگ بدر همه ی اسیران آنهم از کفار حربی را آزاد کردند. علی (ع) در جنگ صفین و جمل غنیمت نگرفتند، یکی از اسیران عایشه است، فرمود: کدام یک از شما حاضرید عایشه سهم غنیمت او باشد؟ دشمنانش باغی و اهل فتنه بودند. مروان و عبدالله زبیر و عایشه را آزاد کردند.
ولی اینها مسلم و غیر مسلم و ایزدی و کلیمی و را از دم می کشد این کجایش با اسلام سازگار است؟
خداوند متعال می فرماید: مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَيرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا (المائدة/32) هر کسی یک نفر را بدون مجوز (بی گناه) بکشد، مثل این است که همه ی مردم را کشته است، خون بی گناه، گناه بزرگی است. اینها چطور ادعای مسلمانی می کنند و بدنامی برای اسلام و مسلمانان درست کرده اند.

کد امنیتی
سوال امنیتی
لطفا پاسخ سوال را بنویسید.