حجت الاسلام والمسلمین مهدی پیشوایی

آیا در کشورهای اروپایی هم پیامبری فرستاده شده است؟
خداوند متعال در قرآن مجید تصریح می کند، برای هر امتی پیامبر یا پیامبرانی فرستاده است، و هیچ امتی را بدون پیامبر نگذاشته است، تا حجت را بر آنها تمام نمی‌کرد، و مبشر و هشداردهنده به بدکاران نمی فرستاد، آنها را مجازات نمی کرد.‌‌ چنانکه مثلا در سوره‌‌ فاطر آیه‌‌ 24 می فرماید:‌‌ و ان من امت الا خلا فیها نذیر؛ هیچ امتی نبوده است‌‌ مگر اینکه نذیر و پیامبری داشته است. و در سوره نحل آیه ی 36 می فرماید:‌‌ و لقد بعثنا فی کل امه رسولا ان اعبد الله.‌‌‌‌ هر جایی که امت بوده است‌‌ پیامبری فرستادیم که خداوند متعال را عبادت کند.‌‌
و در سوره نساء می فرماید:‌‌ رسلا مبشرین و منذرین لئلا یکون‌‌ للناس علی الله حجه بعد الرسل.‌‌ ما مبشرین و منذرین و پیامبرانی بر مردم می فرستادیم تا بعد از مبعوث شدن پیامبر، حجتی بر خدا نداشته باشند. یا می فرماید:‌‌ رسلا قد قصصناهم علیک من قبل و رسلا لم نقصص ملک. یا رسوالله قصه بعضی از پیامبران را برایت گفتیم و قصه دیگران را برایت نگفتیم.
پس به طور کلی هر جا‌‌ امت، جمعیت و قومی بوده است، پیامبری داشته است، و اگر اطلاع بر مبعوث شدن پیامبران مشهور داریم، دلیل نمی شود که پیامبران دیگری در جاهای دیگر مبعوث نشده باشد.

کد امنیتی
سوال امنیتی
لطفا پاسخ سوال را بنویسید.