خانمی 44ساله 23سال ازدواج کردم همسری منفی نگر وبی ثبات در رفتار شخصیتی درزندگی دارم خسته شدم چکار کنم به طوری که به یاسین واقای نه در فامیل معروف شده قدرت تصمیم گیری ندارد تمام تصمیمات زندگی با من است البته با کلی اعصاب خوردی وجلوگیری از هر فکری به همین علت نتوانستیم در زندگی بیشرفتی داشته باشیم با این که هردو کارمند هستیم 3 فرزند دارم که 2تا دانشجو میباشند لطفن راهنمای کنید ممنون

به نظر مي رسد منفي نگري شوهرتان بر شما نيز تاثير گذارده زيرا در نامه شما برخي خطاهاي شناختي به چشم مي خورد كه مخصوص افراد منفي نگر است، مثلا فرموده ايد« نتوانسته ايم پيشرفتي در زندگي داشته باشيم» و آنگاه فرموده ايد: كه از سه فرزندتان دو تاي آنها دانشجو هستند در حالي كه بنا به نظر عرف جامعه اين خود يكي از بزرگترين موفقيت ها است. پس شما موفقيت هايي نيز در زندگي داشته ايد كه به خاطر پرنگ كردن نقاط منفي از ديدن آنها ناتوان مي باشيد يكي از خطاهاي منطقي كه باعث تلخ شدن زندگي مي شود فاجعه آميز كردن نقاط منفي كوچك است و يكي ديگر از خطاهاي شناختي سوگيري منفي و بزرگ نمايي شكست ها و ناديده گرفتن انتخابي پيروزي هاست. براي مقابله با اين غلط شناحتي مي توانيد برگه اي برداريد و آنرا به دو ستون تقسيم كنيد و در يك ستون شكست ها و در يك ستون موفقيت ها ي و لو كوچك را بنويسيد و آنگاه بطور منصفانه اين دو ليست را با هم مقايسه كنيد، خواهيد ديد كه اندكي از نگرش منفي تان به زندگي تغيير مي يابد. من در پايان چند كتاب به شما معرفي مي كنم كه مطالعه و كاربست آنها مي تواند شما را در مديريت بهتر زندگي زناشويي تان ياري دهد.
1-كتاب «مديريت روابط زناشويي» كه توسط دكتر يونسي نوشته شده بسيار مفيد است چه آنكه ايشان تجارب باليني بسيار ارزشمندي در امر مناقشات بين زوجي و خانوادگي دارد و از اين تجارب در امر نگارش كتاب فوق كمك گرفته است.
2-كتاب «تحكيم خانواده» كه شامل آيات و روايات بسيار زيبا و كاربردي در مورد تحكيم خانواده است، اين مجموعه توسط آيت الله ري شهري گردآوري شده و انتشارات علمي و فرهنگي دارالحديث و دفتر نمايندگي ولي فقيه در دانشگاهها آنرا به چاپ رسانده است.
3- كتاب «رضايت مندي از زندگي» كه توسط دكتر پسنديده تأليف شده و انتشارات علمي و فرهنگي دارالحديث آنرا به چاپ رسانده است.
در ضمن اگر در تهران زندگي مي كنيد مي توانيد براي مشاوره پيرامون مشكلات زندگي زناشويي و خانوادگي با كلينيك نور دكتر سيد جلال يونسي تماس حاصل فرماييد. كلينيك نور02144015879