با عرض سلام خدمت استاد عزیزی که این سوال را می خواند و قصد پاسخگویی به بنده را دارد .
من دانشجوی کارشناسی رشته روانشناسی هستم و علاقه خاصی به علوم ماورای طبیعه دارم چندی پیش واژه برونفکنی کالبد اختری را در محفل درسی شنیدم و این موضوع برایم جذابیت خاصی داشت ، اما از هر کس در مورد گناه بودن این عمل و عواقب این کردار پرسیدم همه احضار بی اطلاعی کردند و یکی از دوستان سایت مفید شما را به من معرفی کرد و گفت شاید اساتید آن بتوانند به آن پاسخ دهند . از شما استاد عزیز خواهشمندم مرا راهنمایی نمایید که اگر این عمل گناه است یا اینکه خطراتی بهمراه دارد از انجام این عمل بپزهیزم .
اگر خدای ناکرده قادر به پاسخگویی نبودید به من بگویید تا از چه کسانی راهنمایی گیرم .
با تشکر از زحمات شما
خداوند به شما اجر اخروی دهد .
خدانگهدار

با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
همان طور كه مي دانيد با يك جستجوي ساده اينترنتي همين واژه، مي توان به ده ها صفحه مطلب در اين زمينه دست يافت و به راحتي مي توان از اين موضوع يا موضوعات مشابه اطلاع يافت.
به عنوان دانشجوي دكتري روان شناسي و دانش آموخته حوزه علميه به شما دوست عزيز گوشزد مي نمايم كه مسائل علوم غريبه و يا فراوان شناسي آن قدر گسترده و هزار توي هستند كه هر گونه ورود سرزده و ناشيانه به آن مي تواند به يك رفت بي بازگشت مبدل شود. مثلاً اگر شما به طور كامل به برون فكني كالبد اختري اشراف پيدا كنيد و حتي آن را عملي سازيد باز ناخواسته و به صورت غيرارادي به موضوع ديگر در اين زمينه كشيده خواهيد شد و زماني به خود مي آييد كه به طور كامل غرق در اين مسائل گرديده ايد و در اين ميان با خيلي چيزها از جمله سلامت رواني و البته سلامت دين خداحافظي خواهيد كرد. به عنوان مثلا در حوزه علميه افرادي وجود دارند كه به صورت خارق العاده اي به علوم غريبه تسلط دارند و به خوبي از عهده كارهاي عجيب و غريب بر مي آيند با اين وصف تقريباً قريب به اتفاق طلاب از ورود به اين مسائل سر باز مي زنند و اساتيد حوزه آنان را از اين كار باز مي دارند.
يادگيري برخي از اين علوم حرام و برخي حرمت در زمينه عملي ساختن دارند. تقريباً يادگيري همه اين علوم مجوز شرعي از مرجع تقليد مي خواهد و بدون اجازه مرجع تقليد ورود به بيشتر اين مسايل حرام است. در برخي موارد كه واجب كفايي، اقتضاي ورود عده اي از افراد مستعد يادگيري براي دفع آن (مثلا طلسم و جادو و رفع آن) وجود دارد اين مجوز براي آنان به طور اختصاصي صادر مي گردد. حتي يادگيري و كاربرد هيپنوتيزم در برخي موارد مجوز شرعي مي خواهد و نمي توان به صرف روان شناس بودن به آن دست يازيد.
پس در گام اول شما براي ورود به اين مسائل نيازمند استفتاي شخصي از مرجع تقليد خود هستيد. صلاح شما بر اين است كه بدون مجوز شرعي به اين مسائل ورود ننماييد. اين مسائل بسيار با دين فرد در ارتباط تنگاتنگ مي باشند و در برخي موارد ما شاهد ضربات مهلك اين مسائل ماورايي به دين و دينداري فرد مي باشيم.
فارغ از همه اين مسائل به عنوان روانشناس به شما توصيه مي كنم اگر به آينده شغلي خود نيم نگاهي داريد سعي نماييد از هر گونه غيرمعمولي جلوه دادن خود پرهيز نماييد. اگر شما در چشمان ديگران به عنوان فردي غيرمعمول شناخته شويد ديگر نمي توانيد مثل يك روان شناس موفق يا فردي معمولي از جامعه زندگي نماييد. شايد در ظاهر بسياري شما را تحسين كنند ولي در باطن شما را به ديد منفي مي نگرند. بنده كه سال ها چه در حوزه چه در دانشگاه با افراد متخصص در اين زمينه روبرو بوده ام سعي كرده ام وجهه عادي و معمولي خود را حفظ نمايم و هيچ گاه گِرد اين مسائل حتي در حد اطلاعات عمومي نگردم. باز تاكيد مي گردد رفتن شما در مسائل با شماست ولي بازگشت شما خداي ناكرده با شما نيست.
موفق باشید.