باسلام خواستم بدونم که پیش گوی شاه نعمت الله تاچه حدی درسته.ونظر مقام معظم رهبری دراین موردچیه؟ایاکتابی ازاشعارکاملش وجودداره.اگه امکانش هست پاسخ روبه ایمیلم ارسال کنید.
esmail_gh0098@yahoo.com
باتشکر

با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
پيشگويي‌هاي شاه نعمت‌الله ولي كه از طريق اشعار منسوب به وي نقل شده و از برخي از آن چنين استفاده مي‌شد كه انقلاب اسلامي ايران متصل به انقلاب جهاني حضرت مهدي(ع) خواهد شد، اعتبار ندارد و نمي‌توان آنها را پذيرفت چون اين اشعار در طول چند قرن دستخوش تحريف و تصحيف و كسر و اضافه فراوان گرديده و به كلي مسخ شده است. برخي از فرقه ها و احزاب بنا به اميال و اغراض خصوصي از دخل و تصرف ناروا در قصيده مزبور كه متضمن پيشگويي است، خودداري نكرده‌اند تا آن جا كه بازشناختن ابيات اصلي و تشخيص صحيح از سقيم و سره از ناسره در اين قصيده كاري بس دشوار است.(1)
افزون بر اين بنا بر كهن‌ترين نسخه موجود از پيشگويي‌هاي شاه نعمت‌الله ولي در تطبيق آنها بر انقلاب اسلامي ايران ترديد جدي وجود دارد.(2)
گذشته از اين، روايات متعددي داريم افرادي كه زمان ظهور را (اگر چه به صورت تقريبي) معين مي‌كنند، دروغگو هستند. او در يكي از اشعارش مي‌گويد:
در الف و ثلاثين دو فران مي‌بينم و زمهدي و دجال نشان مي‌بينم
كه اشاره دارد به اينكه در سال يك هزار و سيصد مهدي و دجال ظهور مي‌كنند كه چنين امري نيز در سال مذكور رخ نداد.
اين شعر در نسخ‌هاي خطي ديوان شاه نعمت‌الله موجود است،‌ چون نسخه‌هاي چاپي ديوان وي از زمان پيش از انقلاب و بعد از آن تحريف شده است و داراي اعتبار نمي‌باشد.
در نسخه‌هاي موجود و چاپ شده هم مطالبي دارد كه واقع نشده است، چون در ضمن اشعارش كه برخي مدعي هستند كه اشاره به سلطنت محمدرضا پهلوي دارد مي‌گويد:
كم زچهل سال چون كه پادشاهي كرد سلطه‌اش تار و مار مي‌بينم
سيدي را از نسل آل رسول نام او برقرار مي‌بينم
(اشاره به امام خميني)
نائب مهدي آشكار شده قامتش استوار مي‌بينم
پيشواي تمام دانايي رهبري باوقار مي‌بينم
بعد از اين پادشاهي از ميان برود عالمي چون نگار مي‌بينم
غم مخور ز آن كه من در اين تشويش خرمي وصل يار مي‌بينم
بعد از او خود امام خواهد آمد كه جهان را مدار مي‌بينم
دولت مهدي آشكار شود بلكه من آشكار مي‌بينم(3)
كه بر اساس پيشگويي وي بايد بعد از امام خميني(قده) حضرت مهدي ظهور مي‌كرد كه چنين نشد، بنابراين پيشگويي‌هاي وي اعتبار و ارزشي ندارد.
نظر مقام معظم رهبري را مي توانيد از دفتر ايشان بپرسيد.
نسبت به كتاب اشعار شاه نعمت الله ولي انتشارات نگاه ،ديوان شاه نعمت الله ولي را با مقدمه سعيد نفيسي به چاب رسانده به آن رجوع نماييد و يا در اينتر نت فايلهايي براي دانلود آن موجود است مي توانيد از آنها استفاده نماييد.
پي‌نوشت‌ها:
1. تحقيق در احوال و نقد آثار و افكار شاه نعمت‌الله ولي، دكتر حميد فرزام،انتشارات سروش. تهران 1379 ص 375.
2. همان، ص 382.
3.http://www.atre-baroon.blogfa.com/cat-23.aspx
موفق باشید.