سلام، بنده چند سالی هست مشکلی دارم ولیکن از ترس آبرویم از کسی این سوال را نکردم، من زمانی که شخصی را می بینم برای انجام زنا و لواط نحریک میشوم، یکبار هم فقط روی یک پسر بچه لواط صورت گرفته و توبه کردم و هیچگاه این کا را روی دیگران انجام ندادن، فقط این کا را با خودم می کنم ولیکن الان فقط نسبت به خودم مشکل دارم و حل نشده، من زنا و لواط را خواندم باید بیش از یک نفر یعنی از 2 نفر به بالا انجام می شود، یا حتی با حیوانات ولیکن از طرفی در قرآن و احادیث آمده که اعضای بدن انسان علیه خود آن شخص در روز قیامت شهادت می دهد، راه حلی می خواهم تا این مشکل اساسی بنده حل شود چون بنده شخص مذهبی هستم که نویسنده وبلاگ مذهبی هستم، در زندگی ام بزرگترین مشکل بنده هست؟! چون من به درس خواندن در حوزه علمیه خیلی علاقه مندم فقط اول به خاطر این مشکلم جایز به حوزه رفتن نمیدانم تا مشکلم با اطمینان حل شود، خواهشا راهنمایی کنید، قبلا پیامک زدم ولیکن پاسخ شما این بود که تلفنی صحبت کنم ولیکن من از شرمندگی حتی حاظر به صحبت تلفنی نیستم. خواهشا بی جوابم نگذارید، گفت و گوی دینی به صورت آنلاین چه فرقی با این پرسش و پاسختان دارد؟!
التماس دعا

با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
قبل از هر چيز اين را بدانيد كه انسان ها فطرتاً تمايل به خوبي ها و پاكي ها دارند، منتها گاهي بر اثر جهالت، تربيت ناصحيح، محيط آلوده و عوامل ديگر پرده اي روي فطرت پاك آنها افكنده مي شود و به جاي اين كه تمايل به خوبي ها و پاكي ها داشته باشند، به غلط به زشتي ها و بدي ها تمايل پيدا مي كنند و بدين وسيله غذاي ناسالم و فاسدي را به روح و روان خود مي خورانند و در نهايت خود را مريض مي گردانند و با مشكلاتي روبرو مي شوند. از طرف ديگر، در دوران نوجواني و جواني و در آستانه دوران حساس بلوغ، فعل و انفعالات سترگي در درون نوجوانان ايجاد مي شود و ترشح هورمون هاي مختلف تغييرات شگرفي را در آنها باعث مي شود كه پيدايش و تشديد نياز جنسي، عشق و علاقه به جنس مخالف از جمله از آنهاست كه در حقيقت اين گونه نيازها، جوانان را براي ازدواج و تشكيل زندگي مشترك آماده مي كند منتهاي مراتب، چون براي برخي از نوجوانان و جوانان همانند شما شرايط براي ازدواج فراهم نيست و يا آمادگي كافي براي اين كار وجود ندارد، اين گونه نيازها به راه هاي انحرافي سوق پيدا مي كند و باعث مي شود كه برخي از آنها نيازهاي خود را از طريق نامشروع و رفتارهاي گناه آلود ارضا كنند.
تمايل شما به انجام زنا و لواط بيش از هر چيز گوياي آن است كه غريزه جنسي در شما بيدار گشته است و نياز جنسي در شما هويدا شده است و مي بايست براي ارضاي نيازهاي خود راه بهتر و مطمئن تر كه همان ازدواج است برگزينيد. اما چون به هر دليلي فعلاً امكان ازدواج را نداريد و از جانب غريزه جنسي تحت فشار هستيد، اين نياز طبيعي شما به ارتباطات نامشروع تمايل پيدا كرده است و باعث شده كه با ديدن افراد، از لحاظ جنسي تحريك شويد و ميل به زنا و لواط با آنها پيدا كنيد. داشتن اين گونه تمايلات اگر منجر به رفتار خارجي و رفتار گناه آلود ديگر نشود به خودي خود گناه نيست و بخش اعظمي از آن با ازدواج برطرف مي شود و بخش ديگري از آن به خود شما بستگي دارد كه با ايجاد حواس پرتي و مشغوليت ذهني مختلف، فكر و ذهن تان را از اين گونه تمايلات گناه آلود رها سازيد و نيز با پرهيز از نگاه هاي حرام، چشم چراني و مشاهده تصاوير و فيلم هاي مستهجن و بسياري از رفتارهاي ناصحيح ديگر، غريزه جنسي خود را تا قبل از ازدواج كنترل كنيد.
اين را هم بدانيد، اصطلاحاً رفتارهاي گناه آلودي مثل لواط و زنا تنها با دو نفر به عنوان فاعل و مفعول تحقق پيدا مي كند بنابراين، اگر شما با خودتان به تنهايي كاري انجام مي دهيد طبيعتاً تعريف اصطلاحي لواط و زنا بر آن صدق نمي كند و احكام آن را هم ندارد از اين روي، رفتار شما تحت عنوان اين گونه رفتارهاي گناه آلود قرار نمي گيرد بلكه تحت عنوان، خودارضايي و كسب لذت حرام از خويشتن جاي مي گيرد كه در اين صورت، بايستي با به كارگيري راهكارهايي كه ما بسياري از آنها را در سايت پاسخگو قرار داده ايم از اين پديده زشت فاصله بگيريد و به روح و روان، جسم و جان خود بيش از اين آسيبي وارد نكنيد. توجه داشته باشيد كه براي رهايي از خودارضايي و ديگر انحرافات جنسي، راهكارهاي متعدد و مختلفي وجود دارد و در مواردي لازم است با يك روانشناس و روانپزشك با تجربه گفتگو كنيد و راهكارهاي متناسب خود را دريافت و تحت نظر متخصص تمرين كنيد تا به نتيجه مطلوب و اطمينان بخش برسيد. اين را بدانيد، همه متخصصين و روانشناسان با اين گونه مشكلات به خوبي آشنا هستند و روزانه با مراجعين بسياري كه مشكل شما را دارند روبرو مي شوند و مشكل شما را هم به خوبي درك مي كنند بنابراين، خجالت و شرمندگي را كنار بگذاريد و با طرح مشكل با آنها به صورت حضوري و غير حضوري گامي اساسي براي رفع مشكل برداريد.
توجه داشته باشيد كه ارتباط مكاتبه اي به صورت آنلاين و آفلاين محدوديت خاص خود را دارد و در آن نمي توان به خوبي تمام جوانب را بررسي كرد و با شناخت كامل موقعيت، راهكار متناسب ارائه داد از اين روي، گاهي لازم است مستقيماً با يك متخصص گفتگو كنيد و چاره انديشي نماييد.
اين را هم بدانيد، وجود اين گونه مشكلات، دليل بر نرفتن شما به حوزه علميه نيست بنابراين، اگر علاقه به حوزه داريد و شرايط آن را داريد مي توانيد در اين خصوص اقدام كنيد و در كنار آن مشكل خود را نيز برطرف كنيد و فرايند درماني آن را طي نماييد.
نكته آخر اين كه با توبه حقيقي به درگاه ربوبي، گناهان بسياري بخشيده مي شود و ديگر جايي براي شهادت اعضا و جوارح باقي نمي ماند.

موفق و موید باشید