با سلام و با تشکر از تلاش های خستگی ناپذیر همه دست اندر کاران سایت و پاسخگویان محترم به شبهات که باحوصله و مفصلا به همه سوالات من جواب می دن
سوالی داشتم که شاید زیاد به مسائل اعتقادی و اصولی ارتباطی نداشته باشم اما گفتم خوب شاید جوابشو بدونید. متاسفانه برخی مداحان در هیئت ها اهنگ های موسیقی را وارد اهنگ ها و متون مداحی کرده و با ان مداحی می کنند. من هم در انجمن ها خواستم در مقابل این جریان انحرافی بایستم اما به شدت توسط بعضی از بچه هیئتی ها محکوم شدم و حتی با تارنماهای بزرگ و تخصصی مداحی که تماس داشتم با اهانت به من جواب سر بالا دادند.
خواستم بپرسم من کار درستی می کنم یا اونا؟ اصلا چرا یک مداح باید همچین کار هایی بکنه؟ اگه امام زمان بود ایا اجازه این کار ها رو تو هیئت ها به بعضی از مداح ها می داد؟
من خودم مقلد رهبرم و ایشون این سبک ها رو محکوم کردند اما چرا بعضی از سرشناس های هیئتی که اسمشونو نمی برم می خوان این مداحی ها رو تو جیه کنند برام سواله؟
حتی فرمایشات رهبر رو هم هنوز دارم که براتون می ذارم فکر نکنید دروغ می گم:
"... من شنیدم مواردی از آهنگ های نامناسب استفاده می شه. حالا فلان خواننده مثلا فرض کنید طاغوتی یا غیر طاغوتی یه شعر عشقی چرندی رو خونده یا یه آهنگی مثلا، حالا ما بیایم تو مجلس امام حسین برای عشاق امام حسین آیات والای معرفت رو بریزیم توی این آهنگ و بنا کنیم آهنگ رو خوندن، خیلی بده. خوب آهنگ بسازید خودتون ،آهنگ بسازید. این همه ذوق این همه هنر، یقینا در جمع علاقه مندان به این جریان کسانی هستند می توانند آهنگ های خوب بسازند مخصوص مداحی، آهنگ عزا."

مداحی باید به صورت معمول و متعارف باشد. در مجالس مداحی از هر نوع کاری که شرعا حرام باشد، باید خود داری شود.
اگر مجلس مداحی و عزاداری همراه با آهنگ های لهوی باشد یا به صورت غنا خوانده شود، برگزاری چنین مجلس جایز نیست. شرکت در آن نیز جایز نمی باشد. آهنگ مدّاحان محترم نباید به آهنگ‏هاى مجالس لهو و فساد شباهت داشته باشد. هر آهنگ و صدایى که مناسب مجالس لهو و فساد است، حرام مى‏باشد. (1)
پی نوشت:
1. آیت الله خامنه ای، رساله اجوبه الاستفتائات، س 1449.