سلام
گفته می شود در دین اسلام داریم که دختر باکره را نباید اعدام کرد. یعنی در صورت حکم اعدام برای دختر باکره از سوی قاضی ابتدا بایستی دختر از حالت باکره بودن دربیاید سپس اعدام گردد...آیا درست است؟؟

پرسشگر گرامی با سلام و سپاس از ارتباطتان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
اصل این مسئله که در مجازات دختر باکره پیش از قصاص و کشته شدن، بکارت او گرفته می شود، تهمتی است که از سوی دشمنان اسلام وارد شده است و هیچ دلیلی بر این اتهام ندارند.
از نظر اسلام حریم ناموس و حفظ حرمت ناموس دیگران، آن قدر اهمیت دارد که نگاه به بدن نامحرم هرچند بدون قصد لذت هم باشد، حرام شده است. نگاه به صورت نامحرم با قصد لذت حرام است. هر نوع ارتباط با قصد لذت با نامحرم حرام می باشد.(1)
اسلام هرگز اجازه نمی دهد که کسی به ناموس دیگران تجاوز کند . اگر کسی بدون عقد ازدواج با زن یا دختری ارتباط جنسی داشته باشد، اگر زن راضی باشد ،یک نوع مجازات در نظر گرفته است. اگر با اجبار و بدون رضایت زن یا دختر به آن ها تجاوز شود، مجازات دیگری در نظر گرفته است . مجازات تجاوز به ناموس دیگران با زور و اجبار، مرگ می باشد، آن وقت چگونه اسلام اجازه می دهد که به دختر باکره تجاوز گردد؟بنابراین اصل این مسئله دروغ و تهمت به اسلام می باشد.
پی نوشت:
1.آیت الله بهجت، توضیح المسائل، مسئله1931.