با عرض سلام خدمت شما

سوال اول من اين است كه آيا نيروهاي موجود در مهره مار صحت دارد ؟ نيروهايي از قبيل جذب اطرافيان به سمت خود ، يا مثلا اينكه گفته مي شود اگر در جايي كار شما انجام نمي شود در صورت داشتن اين مهره موانع برطرف مي گردد ؟

سوال دوم اينكه مي گويند فلاني طلسم شده است و گره در كارش افتاده آيا حقيقت دارد و اگر اين چنين است در مقابله با طلسم چه بايد كرد و يا به كجا مي توان مراجعه نمود؟

پرسشگر گرامي با سلام و سپاس از ارتباطتان با مركز ملي پاسخگويي به سوالات ديني
الف) اموری مانند مهره مار و تاثیر آن در جذب محبت و توجه افراد به خود و خرافاتی از این قبیل، در هیچ منبع دینی معتبر ذکر نشده ، در نتیجه توجه به آن نامعقول است .
البته امروزه بسیاری از فروشگاه های اینترنتی با داستان سرایی های عجیب و بیان امور علمی و متافیزیکی و مغناطیسی تلاش می کنند تاثیرات این قبیل اشیا را علمی و مطابق با واقعیت جلوه دهند اما در جمع بندی این نظریات برای هر انسان عاقلی روشن می شود که این امور تنها ادعاهایی بی اساس و غیر قابل اثبات هستند . اعتماد به آن ها نشانه دوری از عقل و دانش و معرفت دینی است .
در هر حال سر تا پای این مباحث پر است از ادعاهایی ثابت نشده و البته غیر قابل اثبات . با توجه به وسعت تلاش برای دریافت رقم های بسیار بالا در مورد تهیه مهره مار، اصل و استفاده ار تعابیر عامه پسند و اشاره به تاثیرات عجیب و غریب این اشیای ناشناخته برای زندگی بشر می توان به واهی بودن این ادعاها پی برد ،به خصوص که غالب متصدیان این گونه امور ، از ابتدایی ترین مزایا و تاثیرات مورد ادعای مهره ها بی بهره اند.
اگر مهره ها برای خوش بختی و محبوبیت و ثروتمند شدن فردی تاثیر داشت، لااقل در خود این افراد سازنده و فروشنده این گونه امور باید نشانی از تاثیرات دیده می شد .
ب) طلسم : اگر چه بخشی از سحر و طلسم واقعیت دارد و امری پذیرفتنی است ،ولی بدانید اکثر این گونه باورها ( سحر و جادو و طلسم)که در مردم وجود دارد، نه پایه و اساس عقلی و علمی درستی دارد و نه از مایه دینی برخوردار است. بلکه دکان بازاری است که برخی شیادان سودجو از عدم آگاهی مردم و کثرت مشکلات و سردرگمی هایی که دنیای امروز به خاطر دور شدن از خدا و معنویت گرفتار آن است، سوء استفاده می کنند. آن قسم از سحر و طلسم که در برخی کتب آمده است، اگر چه اصلش واقعیت دارد، ولی اصل و حقیقت آن در دسترس مردم و شیادان نیست. بنا بر این ذهن خود را از این حرف های بی اساس و خرافی پاک کن.
اگر موردی پیدا شد که سحر یا طلسمی در کار بود، می‌توان از راه‌های زیر برای بطلان آن اقدام کرد:
1. اعوذ بالله من الشیطان الرجیم را زیاد بگویید.
2. سوره‌های فلق و ناس زیاد بخوانید. (1)
3. آیات 51 و 52 سوره قلم (یعنی از: «و إن یکادالّذین...») و "آیت الکرسی"بخوانید . (2)
4. این دعا را بنویسید و همراه خود نگه دارید: «بسم الله و ما شاء الله، بسم الله و لا حول و لا قوّة إلاّ بالله». همچنین آیات و 82 سوره یونس: «قال موسی ما جئتم به السحر إنّ الله سیبطله إنّ الله لا یصلح عمل المفسدین و یحقّ الله الحقّ بکلماته و لو کره المجرمون». بعد از آن، آیات 27 تا 46 سوره نازعات و بعد از آن، آیات 118 تا 122 سوره اعراف، نوشته شود. (3)
5. شب ها پس از نماز و روزها پیش از نماز هفت مرتبه بخوانید: «بسم الله و بالله" سنشدّ عضدک بأخیک و نجعل لکما سلطاناً فلا یصلون إلیکما بآیاتنا أنتما و مَن اتّبعکما الغالبون». (4)
پی نوشت ها:
1. حاج شیخ عباس قمی، مفاتیح الجنان، باب باقیات الصالحات.
2 همان.
3. همان؛ علامة المجلسي، بحار الانوار، ج 92، ص 129، مؤسسة الوفاء، بيروت، 1404 ه.ق.
4. بحار الانوار، ج 92، ص 124.