با سلام . میخواستم در مورد شرعی بودن ادعیه نوشتاری که به دعا ها محبت در کتب علوم غریبه نوشته شدن بدانم . همچنین در این کتب دعا هایی تحت اسم طلسم ناری محبت مطرح اند . از نظر شرع این دعا ها چه وضعیتی دارند

پرسشگرگرامي با سلام و سپاس از ارتباطتان با اين مركز
سحر و جادو و طلسم، واقعیت دارد؛ اما خدا براي بندگان پناهگاه قرار داده و آن پناه بردن به خود او است. خدا اجازه داده سحر ساحر اثر کند؛ همچنان که اجازه داده استعاذه و پناه بردن مؤمن هم اثرگذار باشد و تأثير گذاري سحر ساحر را خنثا کند. بنابراين، خدا راضي نيست که بدخواهان به مقصود خود برسند؛ ولي براي در امان ماندن آنان لازم نيست قانون حاکم بر آفرينش را نقض کند؛ بلکه با همان قانون و با معرفي عامل قوي تر به بندگان خود، راه خنثا کردن اثر سحر ساحر را هم مي آموزد.
اين که مؤمنان به پناه بردن به خدا و خواندن دعاها و آيات وارد در اين موضوع با خلوص و تضرع دعوت شده اند، راه نجاتي است در برابر سحر ساحران. اگر خود را به خدا بسپاريم، هيچ ساحر و غير ساحري نمي تواند به ما ضربه اي بزند؛ زيرا خدا در حق بندگان پناه جو، باطل کننده سحر و شکننده همه طلسم ها است.
می توانید برای در امان ماندن از این امور، سوره مبارکه صافات، چهار قل (قل یا ایها الکافرون، قل هو الله احد، قل اعوذ برب الفلق و قل اعوذ برب الناس)، آیة الکرسی و دعای هفتم صحیفه سجادیه را بخوانید. پس آنچه در روایات برای دفع سحر ساحران و چشم زخم حسودان و... دعاهایی وارد شده، راه هایی است برای مقابله با سحر و طلسم که یکی از مهم ترین آن ها بعد از پناه بردن به خدا و خود را در حصار امن او قرار دادن، صدقه است. دیگری هم استفاده از ذکرها و دعاهایی است هم به آن اشاره شد و هم به تفصیل در کتاب های معتبر وارد شده است.
ذکر این نکته لازم است که علاوه بر این که به شکل عام در روایات و احادیث و نیز دعاها، برای مقابله با سحر و جادو و یا طلسم مطالبی مستند و قابل اطمینان وجود دارد و به بعضی از آن ها اشاره شد، این امکان وجود دارد که نزد بعضی از افراد خاص که از جایگاه معتبری از نظر دینی و تقوایی برخوردارند و نیز به دلیل ریاضت هایی که در یادگیری علوم غریبه کشیده اند و تجربه هایی که در این زمینه کسب کردند، مواردی از دعا های مخصوص وجود داشته باشد که بشود از آن راه برای باطل کردن سحر و جادویی که وجودش جز ضرر نیست، اقدام کرد و از نظر شرعی مانعی هم ندارد و اما این که بخواهیم در مورد ابطال طلسم و سحر نزد هر کسی که مدعی است، برویم و یا از هر ورد و کلماتی که بعضاً در قالب دعا عرضه می شود، استفاده کنیم، این کار مورد تأیید دین و شرع نخواهد بود. چه بسا چنین اقداماتی موجب بدتر شدن وضع هم بشود و علاوه بر این، اظهار نظر در صحت و یا ردّ تک تک مواردی که در بعضی از کتاب های بعضاً غیر معتبر به صورت دعا بیان شده، ولی معلوم نیست از معصوم - سلام الله علیه - نقل شده باشد، امکان ندارد و به صورت کلی، به همان موارد مستند اکتفا می شود.
نکته پایانی این که توکل بر خدا قوی ترین پادزهر در مقابل تأثیر منفی هر گونه سحر و جادو و یا طلسمی می باشد. انسان هایی که کار خود را با "بسم الله" شروع کرده و بر خدا توکل می کنند و از ابزار صدقه و خواندن بعضی از سوره های قرآن بهره می گیرند، به طور معمول از آسیب هر سحر و طلسمی در امان می مانند.