سلام من از زمان بلوغ تا چند ماه قبل از ازدواج هر چند به صورت نا مرتب وگاهگاه استمناكردم به همين علت فكر مي كردم سيستم جنب شدن من مختل شده وبا مختصري تحريك حتي با صحبت يا مشاهده صحنه هاي محرك آبي از من بيرون مي آمد كه من فكر مي كردم مني هست وغسل مي كردم اما حالا كه 6 سالي هست ازدواج كرده ام وصاحب بچه هم شده ام در كتابي مطالعه كردم كه تنها آبي كه بعد از تحريك شديد آنهم با فشار بيرون بپاشد مني است وغسل دارد واگر غير از اين باشد مذي يا وذي است وپاك مي باشد واين در حالي است كه من اين چند سال بعد از تماس بدن همسرم فكر مي كردم جنب شده ام وغسل مي كردم حال مي خواهم بپر سم آيا منظور از جستن همان پاشيدن به بيرون است يا اينكه در داخل آلت با جستن بيرون بيايد هر چند آرام از آلت خارج شود وبه بيرون نپاشد چون ملاك براي من در اين چند سال با شهوت بودن و با جستن { دقت شود جستن داخل آلت ونه پاشيده شدن به بيرون } از داخل آلت به بيرون آمدن را ملاك مني بودن وجنب شدن مي دانسته ام حال آيا اين چند سال من اشتباه مي كرده ام وتكليف نمازهايي كه با غسل جنابت خوانده ام چيست؟

با سلام و تشکر از اعتماد شما نسبت به مرکز
1- «مذی»: عبارت است از آبی که معمولا هنگام بازى كردن با همسر و یا دیدن صحنه های تحریک کنند و یا تخیل صحنه های شهوت انگیز بدون جهش و بدون پرش بیرون می آید. مقدارش خیلی کمتر از منی است «مذی» پاک است و غسل ندارد و وضو را هم باطل نمی کند.
«وذی» یعنی آبی که گاهی بعد از خارج شدن منی از انسان خارج می شود و وذی نیز اگر با منی یا ادرار آلوده نشده باشد پاک است.
اما «منی» عبارت از مایعی است که درهنگام تحریک شدید جنسی خارج می شود و نشانه های دارد:
نشانه هاي خروج مني در مرداني که مريض نيستند، دو تا است:
1- باجستن و پرش خارج مي شود.
2- همراه با لذت و شهوت (يعنى لذّت و خوش آمدن) خارج مي شود.
معنای جستن آن است که منی از داخل مجری با پرش خارج می شودو به بیرون از مجری می پرد و خارج شدن منی از مجری همراه با پرش و همراه با احساس لذت جنسی می باشد.
اگر رطوبتي از انسان خارج شود و شک کند که مني است يانه و هيچ يك از اين دو نشانه يا بعضى از اين دو نشانه را نداشته باشد، حكم منى را ندارد، غسل هم ندارد و لباس و بدن را هم نجس نمي کند و وضو را هم باطل نمي کند.
2- اگر یقین دارید که در گذشته جنب نبوده اید و با خارج شدن مذی غسل جنابت می کردید و با آن غسل بدون وضو نماز می خواندید، نمازهایی که خوانده اید باطل است و به مقداری که یقین دارید با این نوع غسل بدون وضو نماز خوانده اید همان مقدار نماز را قضا کنید.
ولی اگر یقین ندارید که بدون جنابت، غسل کرده اید نماز هایی که خوانده اید صحیح است.
انسان با دو چیز جنب می شود و اگر جنب شود باید غسل جنابت کند : اوّل جماع (آميزش جنسى) دوم بيرون آمدن منى، چه در خواب باشد يا بيدارى، كم باشد يا زياد، با شهوت باشد يا بى‌شهوت.
اگر انسان جماع كند و به اندازۀ ختنه‌گاه يا بيشتر داخل شود، مرد و زن هر دو جُنُب مى‌شوند، خواه بالغ باشند يا نابالغ، منى بيرون آيد يا نه. اين در صورتى است كه جماع در قُبُل (جلوی )باشد و اگر در دُبُر(عقب) باشد بنابر احتياط واجب بايد جمع كند بين غسل و وضو.(1)
پی نوشت:
1. آیت الله مکارم، توضیح المسائل، مسأله 79 و 361و364.

دیدگاه‌ها

فقط خواستم تشکر کنم به علت دادن اطلاعات درست .اخه چند سایت چرتو پرت نوشته بودن راجب مایع مذی و گفته بودن که نجسه.ممنون از شما