با سلام خدمت شما
1-اگر جوش های بدنمان را (اعم از چرکی و ...) بکنیم آیا این جوش کنده شده نجس است؟
2-اگر مثلا ذره ای از پوست انگشت دستمان بر اثر حادثه ای بلند شود ولی هنوز تکه ای از آن پوست متصل باشد و آن ذره پوست بلند شده را بخواهیم بکنیم و یا اگر با ناخن گیر و یا با دست، پوست کنار ناخن (پوستی که کنار شصت پاست و در گیو فرو میرود و باعث آزار به پا میشود یا قرار است که در گیو فرو رود و باعث اذیت بشود و یا غیر از این مسایل) را بکنیم و یا بر اثر خاراندن پوست به طور ناخواسته جوشی کنده شود آیا پوست و جوش کنده شده نجس است؟

پرسش: نجاست
شرح : با سلام خدمت شما 1-اگر جوش های بدنمان را (اعم از چرکی و ...) بکنیم. آیا این جوش کنده شده نجس است؟
پاسخ:
پرسشگر گرامي با سلام و سپاس از ارتباطتان با اين مركز
اگر جوش های بدن تان (اعم از چرکی و ...) روح داشته باشند و به آسانی کنده نشوند (کندن آن توأم با درد باشد) نجس است . باید از آن اجتناب کنید و گرنه پاک خواهد بود. (1)

پی نوشت:
1. آیت الله سیستانی ، توضیح المسائل، م 88 .

پرسش: اگر مثلا ذره ای از پوست انگشت دستمان بر اثر حادثه ای بلند شود ولی هنوز تکه ای از آن پوست متصل باشد و آن ذره پوست بلند شده را بخواهیم بکنیم و یا اگر با ناخن گیر و یا با دست، پوست کنار ناخن (پوستی که کنار شصت پاست و در گیو فرو می رود و باعث آزار به پا می شود یا قرار است که در گیو فرو رود و باعث اذیت بشود و یا غیر از این مسایل) را بکنیم و یا بر اثر خاراندن پوست به طور ناخواسته جوشی کنده شود. آیا پوست و جوش کنده شده نجس است؟

پاسخ:

اگر جوش های بدن تان (اعم از چرکی و ...) و پوست بدن روح داشته باشند و به آسانی کنده نشوند (کندن آن توأم با درد باشد) نجس است . باید از آن اجتناب کنید و گرنه پاک خواهد بود. (1)

پی نوشت:
1. آیت الله سیستانی ، توضیح المسائل ،م 88 .