سلام من 20سالمه خیلی وسواسی ام.بخداگاهی اوقات میشینم فقط گریه میکنم دلم میخواد بمیرم
وسواسم سر اینه که فکر میکنم نکنه ازم بعد از اومدن از دستشویی باز ادرار خارج شه یا اینکه وقتایی که استرس دارم میگم حتما الان نجسه بدنم بعد باید برم بشورمو بشورمو بشورم........
جالبه که همون لحظه که از حمومم بیرون میام همین فکرومیکنم اینقدربه خودم تلقین میکنم که الان ادرارخارج شده که بعدکه میبینم لباسم که تقریبا میدونم بخاطر خیسی بدنم بعد حمومه همونو شک میکنم که ادراربوده
ازیه دکتر هم پرسیدم (اینترنتی البته)گفت بنظرم مشکل جسمی نداری همش وسواسه
بخدا خسته شدم
بی اعتنایی میکنم ولی همش یچیز ته دلم میگه نجسی وهمه نمازمو لباسامو....باشک
بنظرتون بی اعتنایی روادامه بدم خوب میشم؟همین الانم شک دارم که لباسم نجسه
توروخدا کمکم کنید
فقط نگید برم پیش روانشناس که نمیشه

پرسشگر گرامي با سلام و سپاس از ارتباطتان با اين مركز
در پاسخ به سؤال شما مطالبی را در قالب نکات زیر تقدیم می داریم:
1. توجه داشته باشید که تا تا یقین به خروج ادرار نداشته باشید و یقین به نجاست آب و رطوبتی که از شما بعد از طهارت یا در مواقع عادی، خارج می شود نکنید، نمی توانید حکم به نجاست آن کنید. گذشته از این، احتمال این که آن آب، از ترشحات معمول مهبلی باشد که همه روزه از واژن و مهبل زنان خارج می گردد، یا رطوبت بعد از حمام یا دستشویی باشد خیلی زیاد است، صرف همین احتمال کافی است که شما در نجس بودن آن آب شک کنید و یقین به نجاست نداشته باشید که در این صورت به فتوای همه فقها، حکم به طهارت آن رطوبت می شود و دیگر نیاز به طهارت مجدد ندارید و می توانید با خیالی آسوده به کارهای روزمره تان بپردازید.
2. باور بفرمایید که ما در مسئله پاکی و نجاست مأمور به ظاهر هستیم و به واقع امر، مکلف و مأمور نیستیم اگر نجاست چیزی برای شخصی محرز نگردد. ولی در واقع آن چیز نجس باشد و او نداند در اینجا آن فرد موظف است بر اساس ظاهر عمل کند و تکلیفی بیش از این ندارد و عبادتهای او درست است. یقین بدانید که خدا بیش از این از ما نخواسته است و خدا در واقع بنده فرمانبردار و تسلیم امر خود را می پسندد نه بنده ای که به حکم او دهن کجی می کند و در حقیقت اسیر بند شیطان است. ائمه اطهار هم این گونه و بر اساس ظاهر عمل می کردند حتی در روایتی دارد که امام صادق (ع) وقتی می خواست به دستشویی برود، مقداری آب به پایین لباس خود می پاشیدند تا وقتی از دستشویی خارج شدند اگر رطوبتی در لباس خود دیدند و شک کردند که آن رطوبت از ترشحات دستشویی است یا غیرآن، چون قبلاً لباسش به رطوبت پاک آغشته شده و شک در نجاست رطوبت مشکوک کرده و حکم به طهارت آن می کردند و با همان لباس نماز می خواندند در صورتی که با وضع دستشویی های آن زمان و نبود آب لوله کشی و کاشی و سرامیک، احتمال ترشح نجاست خیلی زیاد بود، اما امام(ع) با این شیوه به پیروانش یاد می دهند که خیلی سخت نگیرند و تنها از نجاست یقینی اجتناب کنند.
3. وسواسی نوعی وسوسه و تلقینات شیطان است و فرد وسواس اگر جلوی وسواسی خود را نگیرد، به تدریج وسواسی او به دیگر ابعاد زندگی او رخنه می کند و رفته رفته تمام زندگی او را احاطه کرده و در نهایت منجر به شرک و کفر می گردید و در نهایت موجب روی گردانی او از خدا و سقوط به قعر جهنم می شود. متأسفانه توجه بیش از حد شما و حساسیت زیادی به یک مسئله، باعث تشدید حالت وسواسی شما گردیده است که بایستی سریعاً تا دیر نشده در فکر چاره باشید و آن را درمان کنید.
4. بيمارى وسواس از يك طرف ناشى از اشتباه در فهم احكام دينى و در واقع اصل دين اسلام مى‏باشد و به عبارت دقيق تر، ناشى از انحراف فكرى است، از طرف ديگر، اعمال و رفتارهايى به اين فكر غلط و انديشه باطل دامن زده و آن را به صورت يك عادت درآورده است.
براى درمان اين بيمارى ابتدا بايد آرامش خود را حفظ کنید و اضطراب خود را کاهش دهید، سپس فكر اشتباه و غلط خود را اصلاح كنید بايد رفتارهاى متضاد و مخالف با آنچه تاكنون انجام مى‏داید، انجام بدهید و نسبت به حالت های گذشته خود بي اعتنا باشید این را بدانید که براي علاج وسواسي راهي به جز بي اعتنايي مؤثر نخواهد بود. شما هم باید همچنان به روند بی اعتنایی ادامه دهید تا وسواسی شما بهبود بیابد.
5. علاوه بر بی اعتنایی می توانید براي غلبه بهتر بر بيماري وسواس و درمان آن توصيه هاي زير را به کار ببرید:
1- بهترین درمان‌ها، درمان مضاعف «دارو درمانی» و «روان‌درمانی» است و آن با مراجعه حضوری به روانپزشک و روانشناس محقق می گردد و درمان‌های غیر حضوری و درمان‌های نوشتاری ثمره چندانی برای شما نخواهد داشت. توصیه می شود به جای مشاوره های غیر حضوری و احیاناً نامه نگاری های متعدد، با تصمیم جانانه به درمان دارویی، از طریق مراجعه به روانپزشک و روان درمانی از طریق روانشناس متخصص اختلالات اضطرابی و وسواس بپردازید و از مراجعه به روانشناس نهراسید.
2- در کنار مراجعه به روانپزشک و روانشناس به عواقب اين بيمارى توجه كنید که خود شاهد بخشی از آن در زندگی خود هستید و بترسید از این که این جریان زندگی شما را کاملاً متلاشی و تباه کند پس به درمان بیندیشید و براى هميشه با حالت وسواسی خود خداحافظى كنید. از عواقب دیگر وسواسی می توان به هم خوردن نظم فردى و اجتماعى و درون خانواده، ايجاد سوءظن، بى اعتنايى افراد، بى ارزش شدن، مورد تمسخر قرار گرفتن، ايجاد تنفر نسبت به احكام اسلام، بدبينى به خدا و... اشاره کرد.
3- در واقع بر اثر وسواس و تكرار اعمال، عمر ارزشمند خود را هدر می دهید و در مقابل چيزى را به دست نمی آورید پس بهتر است، اعمال وسواس گونه خود را کنار بگذارید.
4- ذكر: «لا اله الا الله و لا حول و لا قوة الا بالله» را زیاد تكرار کنید، به خصوص در زمانى كه فكرتان متوجه اعمال و افكار وسواسى مى‏شود.
5- با ناديده گرفتن شك و ترديد بر خلاف خواست شيطان عمل كنید.
6- فكر خود را به كارهاى شايسته و ارزنده مشغول سازید، مانند مطالعه كتاب‏هاى مفيد، تفريح و ورزش. سعى نمایید هر روز صبح ده دقيقه ورزش كنید تا با نشاط باشید. به کارهایی که از آنها روی گردان شده بودید، مجدداً روی بیاورید.
7- كتاب‏هايى كه در اين زمينه معرفی می شود را خوب مطالعه کنید و راهکارهای آن را به کار ببرید.
1. درمان رفتارى وسواس. پدیدآورنده: گيل اس‏استكتى. ترجمه: عباس بخشى ‏پور رودسرى و مجيد محمود عليل. ناشر: نشر روان پويا 1376 .
2. راهنمای آموزشی و عملی درمان وسواس. پدیدآورنده: محمدرضا عابدی، حمیدطاهر نشاط دوست، مهدی اصفهانی. ناشر: فرهنگ پژوهان. دانش 1387 .
3. راهنمای عملی درمان وسواس برای وسواسی ها. پدیدآورنده: علی اسلامی نسب، شهین غلامی، فرحناز قربان پور. ناشر: شفابخش 1387 .
4. راهکارهای عملی درمان وسواس "به انضمام احکام و استفتائات". پدیدآورنده: حسین مظاهری. ناشر: موسسه فرهنگی مطالعاتی الزهرا (س) 1387 .
5. رفتار درمانی شناختی. ترجمه: حبیبالله قاسم زاده. ناشر: ارجمند.