مدت 9سال است که ازدواج کرده ام و ازابتدا تاکنون دارای انزال زودرس هستم واین مساله مرا بسیار عذاب میدهد. رابطه من وهمسرم هم بسار خوب است

پاسخ:
$$$$پرسشگر گرامي با سلام و سپاس از ارتباطتان با اين مركز
همان طور که می دانید این موضوع از نظر فیزیولوژیکی، پزشکی و دارویی در تخصص متخصصین کلیه و مجاری ادراری می باشد و از نظر روانشناختی و مهارتی در تخصص سکس تراپیست ها (بسیاری از زودانزالی ها منشأ روانی دارد) می باشد.
همان طور که می دانید هر متخصصی از عهده درمان شما بر نمی آید و بهترین و به روزترین متخصصان در تهران می باشند. کلینیک های تخصصی این اختلالات در تهران از طریق جستجوی اینترنتی یا تماس با روابط عمومی وزرارت بهداشت و درمان و ... قابل دست یابی می باشند.
با تأکید بر مطالب بالا در ادامه توجه شما به مطلبی در این زمینه جلب می نمایم:
بهترین راه برای درمان زودانزالی، شناسایی و تشخیص عوامل و زمینه های پدید آورنده آن و از بین بردن عوامل ایجاد کننده و نیز اجتناب از زمینه هایی که منجر به زودانزالی می گردد، است.
معمولاً عوامل زیر در ایجاد و تشدید زودانزالی نقش دارند:
1. انحرافات جنسی نظر خودارضایی، ارتباط نامشروع.
2. اضطراب و استرس بیش از حد.
3. تحریک زیاد غریزه جنسی با تماشایی تصاویر و فیلم های مبتذل و مستهجن و...
4. برقراری ارتباط جنسی با فاصله نسبتاً طولانی.
برای درمان زودانزالی راهکارهای متفاوتی وجود دارد که جهت آشنایی شما با راهکارهای درمان زودانزالی توجه شما را به برخی از راه های درمان زودانزالی جلب می کنیم:
كارشناسان در صورتي زودانزالي را يك اختلال تلقي مي كنند كه انزال منی كم تر از 3 دقيقه طول بكشد. در ضمن پدیده زودانزالی در اوایل ازدواج، در بین همسران، پدیده شایعی است و به مرور زمان اصلاح می گردد. اگر زود انزالی تا 6 ماه بعد از ازدواج و عروسی ادامه پیدا کند و راهکار ها موثر واقع نگردد، باید به متخصص مراجعه شود تا علل آن شناسایی و برطرف گردد. در غير اين صورت جای نگراني نيست.
1. محيط و فضا و اتاقي كه در آن استراحت مي كنيد، بايد فضاي آرام و امن باشد، زيرا فضاي امن و آرام زمينه كافي را براي عمل زناشويي فراهم مي كند. آرامش رواني محيط زمينه ساز عجله نكردن براي تمام شدن كار, لازم و ضروري است. اگر احساس شود ممكن است در معرض مشاهده ديگران حتي كودك خردسال و يا شيرخوار واقع شويد، دچار مشكل مي شويد. بنابراين توصيه مي شود در اتاق اختصاصي و در اتاق بسته و حتي قفل شده عمل زناشویی انجام گيرد.
2. اگر از مطلب خاصي دچار اضطراب مي شويد ، به رفع علت اضطراب پرداخته شود، زيرا اضطراب از هر مطلب و موضوعي به از دست دادن كنترل و تسلط بر اعصاب و وضيت رواني منجر مي شود.
3. پيش از ارتباط جنسي، مرد بايد با مالش نقاط حساس و جنسي بدن زن را تحريك كنيد . او را به سر رضايت و شوق آورده تا زماني كه زن به آمادگي كافي براي عمل زناشويي پيدا كند. زيرا زن براي رسيدن به اوج لذت جنسي مدت زمان بيش تري نياز دارد. بر خلاف مردان كه زودتر تحريك شده و به اوج لذت جنسي مي رسند. بنابراين مرد بايد تحمل كند . با ايجاد آمادگي در زن زمان ارگاسم همديگر را نزديك تر كنند. گاهي لازم است 15 دقيقه مقدمات عمل زناشويي طول بكشد.
4. قبل از ارتباط جنسي، زن، آلت مرد را به مدت 15 دقيقه به آرامي ماساژ دهد.
5. در طول شبانه روز و هفته به وضعيت زود انزالي خود فكر نکنید.
6. در طول شبانه روز و هفته به امور غيرجنسي فكر کنید و يا به فعاليتي مشغول شوید مثلا آدامس بجويد.
7. به محض احساس نزديك شدن لحظه انزال، مقعد خود را سست كرده و با دهان باز نفس آرام و عميق بكشيد.
8. براي ارتباط جنسي، مرد در زير قرار گيرد و زن در رو تا مرد ديرتر به ارگاسم و اوج لذت جنسي برسد.
9. از تغذيه مناسب بهره گرفته شود. از خوردن ماست و ترشي و نيز مواد غذايي تحريك كننده غريزه جنسي خودداري کنید.
10. در شبانه روز به طور مرتب ورزش كنيد و به تقويت عضلات بدني خود بپردازيد.
11. از کاندوم بي حس کننده استفاده کنيد که قابل تهيه از داروخانه است.
12. از کرم ها و اسپري هاي بي حس کننده مانند : ليدوکايين و از کرم ها و اسپري هاي تأخیری استفاده کنید. در تهیه کرم یا اسپری های تاخیری، از نوع مرغوب و اصلی استفاده شود تا گرفتار عوارض کرم یا اسپری های تاخیری قلابی و نامرغوب نگردید.
13. فاصله بین هر نزدیکی را کاهش دهید. طبیعی است وقتی فاصله بین هر نزدیکی کم باشد. در این صورت عطش و نیاز جنسی کم تر شده و هنگام رابطه جنسی انزال زودرس رخ نمی دهد.
14. استفاده از فن فشار، به این صورت که وقتی در حین رابطه جنسی احساس انزال به شما دست داد ، رابطه جنسی را قطع کنید . با دست خود یا همسرتان آلت تناسلی را به گونه ای در دست بگیرید که انگشت شست در زیر سر آلت قرار بگیرد . بقیه انگشتان دست دور آلت حلقه بزنند .در این حالت با انگشت شست فشاری به سر آلت وارد کنید . چند ثانیه در همین حالت نگه دارید، این فشار باعث می شود از مقدار نعوظ کاسته شود . موقتاً تحریک برای انزال از بین رود. این کار را می توانید در طول مدت آمیزش چندین بار انجام دهید. هر بار که احساس انزال کردید، این فن را به کار گیرید . مجدداً به رابطه جنسی خود ادامه دهید تا به رضایت مطلوب برسید؛ این کار با امتداد دادن و طولانی ساختن فاز هیجانی و تحریک، شما را به انزال طبیعی و دیررس عادت می دهد.
15. درمان دارویی
براي اطلاعات بيش تر می توانید به كتاب هاي زير مراجعه کنید:
الف. مشاوره جنسي و زناشويي، نوشته علي اسلامي نسب، از انتشارات نسل نوانديش؛
ب. درمان هاي جنسي، نوشته علي اسلامي نسب، از انتشارات نسل نوانديش.