باسلام وعرض خسته نباشيد مي خواستم بدانم لب گرفتن دوژسر ازهم چه حكم ومجازاتي دارد؟ضمنا من دوستاني دارم كه گرفتار همجنس گرايي هستند خواهشمندم من رادرزمينه ي چگونگي معاشرت با آن ها راهنمايي كنيد.

پرسشگر گرامي با سلام و سپاس از ارتباطتان با اين مركز
متأسفانه، در سال هاي اخير به دلیل پخش و توزيع گسترده هاي مطالب و عكس هاي مستهجن با موضوع همجنس بازي، اين تمايلات غير انساني و حتي غير حيواني در ميان نوجوانان و جوانان ما رواج يافته است. بي شك، اين رفتار از حرام ترين حرام هاي الهي محسوب مي گردد و نبايد به همين سادگي از كنار آن گذشت.
اين جمله شما يعني: "دوستاني دارم كه گرفتار..." بسيار تعجب بر انگيز است؛ چرا كه تداوم دوستي و معاشرت با ايشان، فقط در يك صورت ممكن است كه شما نيز به نوعي از اين تمايلات و رفتارهاي غير انساني بدتان نيايد.
اگر شما واقعاً از اين امور بيزاريد، چاره اي نداريد جز اين كه هر چه سريع تر دوستي و معاشرت با ايشان را قطع نماييد. لااقل رابطه تان را به حداقل برسانيد.
بي شك، بودن در ميان جماعت همجنس گرا كم كم شما را به هم رنگ شدن با جماعت خواهد كشاند و اين امر به هيچ وجه قابل توجيه نمي باشد.
اين مشكل به اندازه اي حاد و خطرناك است كه حتي تعويض مدرسه و تغيير محيط آموزشی می تواند در اولويت كار شما و خانواده محترمتان قرار بگيرد.
به شما توصيه مي شود اگر به هر دليلي از آلوده شدن تدريجي به اين مسائل مي هراسيد، در اسرع وقت مادر خود را به صورت سربسته در جريان بگذاريد يا آن كه با آوردن بهانه اي خواهان تغيير مدرسه خود گرديد.
با توجه به سن اندكتان، پليدي اين رفتار براي شما زیاد روشن نيست و اگر به هر دليلي قرباني اين مسائل شوم گرديد، آينده اي جز عذاب وجدان دائمي، عزت نفس پايين، ناكامي در ازدواج و البته ابدي ناآباد، فراروي شما نيست.
نكته آخر اين كه اين رفتار به ظاهر كودكانه يا نوجوانانه معمولاً با خنده و شوخي و تمسخر صورت مي پذيرد؛ حال آن که پيامدهاي بسیار جدي آن ماه ها و سال های بعد بر شما روشن می گردد.
اما حکم شرعی سؤال اول:
بوسیدن و لب گرفتن دو نفر اگر همجنس باشند (چه پسر و چه دختر) در صورتی که با قصد لذت و شهوت نباشد و ترس افتادن در گناه نباشد، اشکالی ندارد؛ ولی اگر با قصد لذت لب های همدیگر را ببوسند، یا اگر قصدی هم ندارند، ولی خود به خود موجب تحریک شهوت و لذت جنسی شود، حرام است. (1)
اگر این کار را به قصد شهوت بکنند، در صورتی که نزد حاکم (قاضی) ثابت بشود، آنان را تعزیر می کند؛ یعنی به مقداری که صلاح بداند، شلاق یا مجازات دیگر می کند. (2)
لطفاً هر گاه سؤال شرعی می پرسید، نام مرجع تقلید خود را ذکر کنید تا بر اساس نظر مرجع شما پاسخ بدهیم.

پی نوشت ها:
1. امام خمینی، تحریر الوسیله، ج 2، کتاب النکاح، مسئله 16و 20.
2. همان، کتاب الحدود، فی اللواط و السحق، م 7.