سلام من دختر 28 ساله باکره هستم
دختر معتقدی هستم و نمی خواهم کار خلاف شرع بکنم. حتی دستم به نامحرم نخورده
و میل جنسی ام را بیش از این نمی تونم کنترل کنم
یک دوستی دارم که با تلفن باهاش ارتباط دارم و حرفهای آنگونه می زنیم شبها
آیا این کار گناه است؟

پرسشگر گرامی، با سلام و تشکر از ارتباط تان با این مرکز
به طور کلی، ارتباط تلفنی همانند دیگر صورت های صحبت کردن زن و مرد یا دختر و پسر نا محرم، اگر مفسده‏اى نداشته باشد و خوف وقوع در حرام نباشد و از روى شهوت صورت نگیرد، و اصلا کلماتی که شهوت را تحریک می کند، به کار برده نشود، اشکالى ندارد و اگر حرف های شهوی مطرح شود ، یا از گفتگو ، شهوت، تهییج شود، جایز نیست و باید از آن پرهیز شود . (1)
صحبت کردن های غیر ضروری از مناسب ترین زمینه های نفوذ شیطان است. ناخود آگاه انسان را به روابط غیر اخلاقی سوق می دهد . تجربه های مکرر نشان داده ، این گونه گفتگوها اگر در آغاز هم قصد سوء و خلاف و لغزشى در میان نباشد، در ادامه راه به مسیر نادرست مى‏انجامد.
به همین خاطر برخی مراجع فرموده اند: با توجه به این که ارتباط و نامه نگاری دختر و پسر نامحرم، چه از طریق تلفن و چه از طریق شبکه اینترنت و چت و چه از راه های دیگر غالبا منشأ فساد است ، جایز نیست و گناه است. (2)
خواهر گرامی!
ارتباط با جنس مخالف ، هر چند تلفنی باشد، آسیب‏ زننده و چراگاه شیطان است و آثار و تبعات زیان باری هم به دنبال دارد از جمله:
1. آسیب های روانی:
گاهی دختری به پسری علاقه‌مند شده و حتی خود را در اختیار وی قرار می دهد؛ پس از بی‌وفایی پسر و ترک وی، دختر به شدت دچار سرخوردگی گردیده و گاهی تا مرز افسردگی و بیماری‌های شدید روانی بیش می‌رود. نیز اعتماد چنین شخصی از جنس مخالف به خاطر بی وفایی های که در نتیجه آن ارتباط دیده، سلب خواهد شد و در نتیجه چنین شخصی در زندگی آینده، نمی تواند متعادل باشد.
2. آسیب‌های اجتماعی:
دختری که در شهری کوچک با پسری ارتباط دارد و ارتباط آن ها آشکار می شود، چنین شخصی جایگاه و شخصیت اجتماعی خود را از دست می‌دهد، حتى اگر ازدواج کند، ممکن است (با توجه به فرهنگ خانواده پسر) از طرف همسر و خانواده شوهر، مورد سرزنش واقع ‌شود و به هر بهانه‌ایی، روابط قبلی وی به رخش کشیده شود. این پدیده می‌تواند تهدیدی برای نهاد خانواده در جامعه و افزایش میزان طلاق باشد.
3. آسیب های تربیتی:
دختری که با پسری یا حتی پسرانی ارتباط دارد، جایگاه خود را به عنوان فردی شایسته برای تربیت، در ذهن اولیای خانه و مدرسه و حتى دوستانش از دست می‌دهد. چنین دختری از سیر تعلیم و تربیت عقب می‌ماند. یا برخی از راهکارهای تربیتی را پذیرا نمی گردد.
4. آسیب های معنوی:
دختری که با پسری رابطه دارد، با گناه و معصیت، از خداوند دور شده و از نظر اخلاقی نیز، آسیب می بیند.
5. آسیب های غیر قابل پیش بینی :
گاهی انسان لطمه هایی از دوستانی می بیند که انتظار آن را نداردو در بسیاری از موارد دیده شده که قتل و جنایاتی رخ داده که فرد هیچ گاه فکر آن را نمی کرده است
6. ضعیف شدن حس اعتماد:
دختران و پسرانی که بر اثر آشنایی در خیابان یا محیط های دیگر و ایجاد علاقه و دوستی بین آنها ، به ارتباط و در نهایت به ازدواج اقدام می کنند، گاهی در زندگی آینده، دچار بی اعتمادی می شوند ؛ زیرا با خود می گویند:
همسر او- که به راحتی با او دوست شده و با او ارتباط برقرار کرده است- آیا امکان ندارد که قبلاً با دختر دیگری نیز دوست بوده باشد؟ و یا در آینده با دختر دیگری ارتباط و دوستی برقرار نماید!؟
این افکار همیشه برای زوجین آزار دهنده است و در روابط و تصمیم های زندگی نیز خود را به صورت های مختلف نمایان می سازد.
در بعضی از ارتباط ها، حتی اگر به ازدواج ختم نشود، چون دختر و پسر با این مسئله مواجه بوده است، احتمال می دهد که شاید همسر او نیز با شخص دیگر پیش از ازدواج رابطه داشته است.
توجه داشته باشید كه هدف بيشتر دخترها از دوستي با پسرها ارضاء نيازهاي عاطفي، احساسي و پرکردن تنهايي است و برعکس انگيزه اين ارتباط گيري در اکثريت قريب به اتفاق پسرها، کامجويي و سوء استفاده جنسی بوده که در بعضی مواقع با فرآيند موسوم به "مخ زني و دادن وعده ازدواج" انجام مي گيرد.
سخن در این باب بسیار است . فکر می کنم مطالب بالا شما را برای قطع رابطه با آن پسر قانع کرده باشد. پاسخ های تکمیلی را در مکاتبات بعدی شما تقدیم می کنیم. بنا بر این توصیه می کنیم این ارتباط را هر چه سریع تر تمام کنید.
در خصوص کنترل غریزه جنسی نیز راه کار هایی وجود دارد که در صورت تمایل می توانید در مکاتبات بعدی بنویسید تا پاسخ دهیم.
در ضمن لطفا هرگاه سوال شرعي مي پرسيد ، نام مرجع تقليد خود را ذکر کنيد تا بر اساس نظر مرجع شما پاسخ بدهيم .

پى نوشت‏ها:
1. سؤال تلفنی از دفتر آیة الله خامنه ای. (7740001-0251)؛ آیت الله مکارم، مسایل کثیر الابتلا، س 89 ؛ آیت الله بهجت، استفتائات ،ج4، سئوال 5302.
2. آیت الله مکارم ،استفتائات ،ج 3،ص257، س 683؛ احکام بانوان، ص 195،آیت الله بهجت ،استفتائات ، ج4 ، سئوال 5302.