با سلام و خسته نباشید میخواستم بدونم حروف ابجد چقدر صحت دارد؟

برای خواهرم خواستگاری اومد که نمیتونه تصمیم بگیره میترسه چون قبلا ازدواج ناموفق داشته بخاطر همین از طریق حروف ابجد اقدام کردیم گفت با هم ازدواج نکنن از نظر اخلاقی بهم نمیخورن حالا موندیم چیکار کنیم میگن این چیزا صحت ندارد از طرفی پسر موقعیت خوبی داره لطفا راهنمایی کنید؟ با تشکر

پرسشگر گرامی با سلام و سپاس از ارتباط تان با این مرکز
یکی از اقسام علوم غریبه، علم حروف و اعداد است که در این علم از خواص حروف بحث می شود . علوم غریبه دیگری همچون علم رمل و جفر از این علم گرفته می شود.
در این علم، حروف از حیث ترتیبی که دارند ، دارای اقسام متعددی همچون حروف أبتثی و أهطمی و أیقفی هستند . یکی از این اقسام حروف ابجد است .
اما درباره کاربرد حروف ابجد باید بگوییم که پاسخ تفصیلی به کاربرد و نحوه استفاده از آن از عهده ما خارج است.
گاهی برخی افراد به دروغ و با ادعای آگاهی از علوم غریبه مانند حروف ابجد حرف هایی می زنند که باعث پریشانی و استرس روانی در افراد می شود . این گونه عملکردها از نظر اسلام ممنوع و حرام است . خبر دادن از این که چه کسی چه وقت می میرد و زن و شوهری کدام شان زودتر و کدام شان دیرتر می میرند و خبر دادن از این که دختر و پسری به هم می رسند یا نمی رسند و زن و شوهری فرزند دار می شوند یا نه و یا ازدواج شما با این فرد برابر با سیاه بختی هست و یا ازدواج شان به طلاق کشیده می شود یا نه و... خرافه و دروغی بیش نیست .
از غیب و امور ناپیدای جهان جز خدا کسی از آن آگاهی ندارد . از جهت دینی ما موظف به دروغگو شمردن گویندگان چنین حرف ها و ادعاها هستیم . نباید دنبال کنندگان چنین علومی را ترویج کنیم و یا با مراجعه به آنان و شنیدن اظهار نظرهای شان میدان به آن ها بدهیم،
امیر المؤمنین علیه السلام به سمت جنگ صفین می رفت . فردی که مدعی نجوم و آگاهی از علم ستارگان و دانستن بخت و طالع افراد بود ، حضرت را از رفتن به جنگ نهی ، و ادعا کرد که اگر این ساعت بروید، شکست خورده، باز می گردید، حضرت او را به شدت از این گونه اظهار نظر ها نهی کرد و فرمود : هر کس تو و ادعاهایت را قبول کند و راست بشمارد، قرآن را تکذیب کرده و دروغ شمرده است ، (1)
موفق باشید
پی نوشت :
1. وسایل الشیعه(چ آل البیت)،ج11،ص271.