سلام دختری در دبیرستان ازمن پرسش نمود که خیلی دوست دارم زودتر به سن قانونی برسم واز کشور خارج بشوم وبروم تایلند (وآنجا نمی دانم لسکو کنم ظاهرا گفت) گفتم چیه گفت نوعی ورزش است که پاهایت روبالا می بری وعورت خود رابه دیگران نشان می دهی خیلی لذت دارد من خیلی خجالت کشیدم گفتم این ورزش روهم می تونی در خونه ات انجام بدهی گفت لذتش به این است که پسرها ببینند من که معلم دینی وقرآن هستم نمی دانم چه جواب بدهملطفا راهنمایی کنید

با سلام و تشکر به خاطر ارتباط تان با این مرکز.
ضمن تشکر از شما و ابراز خرسندی به خاطر اینکه نسبت به عقاید نادرست و کج رفتاری های دانش آموزان خود حساس هستید و به طور کلی دغدغه دارید که نکند دختران نوجوان به جهت عدم آگاهی و حساسیت های دوران بلوغ، خواسته و ناخواسته از مسیر درست فاصله بگیرند و در انحرافات جنسی و غیر آن گرفتار گردند.
در پاسخ نکانی را تقدیم حضورتان می کنیم:
1. ورزشی که دانش آموز از آن نام برد،در واقع ورزش نیست، بلکه نوعی انحراف جنسی محسوب می گردد که افراد به نوعی با تغییر نام آن، سعی در موجه جلوه دادن آن دارند.
2. بدن‌نمایی یا عورت‌نمایی نوعی اختلال و نابهنجاری جنسی است. عمده ترین علت ابتلای به عارضه عورت نمایی به دلیل ضعف ناشی از بر قراری رابطه موفق با جنس مخالف است. بیش تر کسانی که در برقراری رابطه با جنس مخالف دچار شکست و یا سرخوردگی شده اند، با به نمایش گذاشتن بدن خود به ‌ویژه عورت و اندام تناسلی، سعی در جلب توجه و جبران کمبودهای جنسی خود دارند
گاهی تمایل جنسی شدید منجر به نشان دادن عورت و اندام تناسلی به فرد غریبه ای که بی خبر است، می شود . با شوکه کردن طرف، سعی در ارضای تمایلات جنسی خود دارند.
منحرفان مذكور لذت جنسي را به وسيله نشان دادن بدن لخت خود در خيابان ها و معابر ارضا مي كنند. عمل خودنمائي و عورت‌نمایی در بين مردان جوان و در فصول گرم سال شايع تر است . خودنمائي جنسي در بين زنان بسيار كم و تقريباً نادر است .
3. متأسفانه نوجوانان به دليل احساس توانايي براي عمل جنسي و تشديد انگيزه هاي جنسي و كنجكاوي در مورد مسائل جنسي، نسبت به اين امر حساس هستند. حساسيت مفرط كه با ترشح هورمون هاي جنسي توأم است، تمايلات جنسي نوجوانان را تشديد مي كند . بعضاً آنان را دچار انحرافات جنسی می کند.
4. دوران نوجوانی و بلوغ جنسي، بحراني‏ترين و شكننده‏ترين دورانِ "شخصيت جويي و هويت‏طلبي" انسان است. كم تر جواني است كه در اين مرحله دچار لغزش و انحراف نگردد و اسير ديو نفس امّاره نشود. اگر چه برخي جوان‏ها از همان آغازين روزهاي بلوغ جنسي، در مسير انحراف، به خواب غفلت و خود فراموشي دچار مي‏شوند . خود را گم مي‏كنند . چنان در "لاك كيش شخصيتِ كاذب خود ساخته" فرو رفته و در خواب عميق "غرور و جهل مركب" به تماشاي رؤياهاي تخيّلي مشغول مي‏شوند كه "تنبّه و بيداري" براي آنان ميسّر نمي‏گردد، تا آن كه مرگ به سراغ آنان آيد.
پيامبر اكرم(ص) فرمود: "النّاس نيام اذا ما توا انتبهوا؛ مردم در خوابند. وقتي كه مردند، بيدار مي‏شوند".
اما پيوسته همه آنان در اين بحران باقي نمي‏ماند، بلكه افرادي كه داراي خمير مايه تربيتي اصيلي هستند، سرانجام دير يا زود خود را مي‏يابند . به "اصل و فطرت پاك" خويش باز مي‏گردند. به ديگر بيان طينت و طبيعت حقيقت جوي برخي جوانان، مسير "حق" و "سعادت و خوشبختي" و راه "رشد و كمال حقيقي" را در بُعد مادي و معنوي به آنان مي‏نماياند. آنان را از افتادن در ورطه هلاكت و غرق شدن در منجلاب گناه و فسادهاي فردي و اجتماعي نجات مي‏بخشد و يا آنان را در جاده "خودشناسي و خوديابي" قرار مي‏دهد.
در برخي ديگر، اسب سركش نفس اماره، مهار آنان را در اختيار مي‏گيرد . بر "انسانيت" آنان لجام مي‏زند . وجد و سرور و لذّت و شادي آنان را در راهي قرار مي‏دهد كه وقتي به پايان جواني يا سرانجام زندگي رسيدند، فرياد مي‏زنند:
"... يا حسرتا علي ما فرّطتُ في جنب اللَّه و ان كنت لمن السّاخرين؛( زمر (39) آيه 56) آن گاه هر نفسي به خود آيد و از خواب غفلت بيدار شود و فرياد واحسرتا برآورد و گويد: واي بر من كه جانب امر خدا را فرو گذاشتم و در حق خود ظلم و تفريط كردم و (از روي جهل و غفلت) وعده‏هاي خدا را مسخره و استهزا نمودم".
5. علت روانی تمایل به انحرافات جنسی را می توان از جهتی مربوط به سرکوبی شدید یا غیر عادی میل جنسی دانست. در گذشته انحرافات جنسی را مربوط به ارتباط ناسالم فرد با موقعیت، شیئ یا شخص خاصی می دانستند . بر دو نوع محرک خارجی در بر انگیختن تمایلات انحرافی در افراد تاکید می کردند. لیکن اخیراً بیش ترین تاکید معطوف بر روند الگوی بازداری است نه ماهیت و کیفیت محرک!
بیماران مبتلا به انحرافات جنسی، از ابراز تمایلات سالم به جنس مخالف احساس خطر می کنند . رفتار انحرافی به آن ها امنیت بیش تری می دهد. بدین ترتیب، میل جنسی آن ها فقط در ارتباط با جنس مخالف باز داری می شود.
زيست شناسان اختلال در جفت 23 كروموزوم ها و عدم توازن ترشحات غدد ، مخصوصاً هورمون ها را در بروز انحرافات جنسي مؤثر مي دانند.
در بررسی سبب شناسی اختلالات و انحرفات جنسی، به دو دسته عوامل روانی و عوامل فرهنگی-اجتماعی اشاره شده است.
از جمله عوامل روانی می توان به علل: محرومیت از رابطه جنسی طبیعی، انزوای دوران کودکی، اتفاقات خاص دوران کودکی و نوجوانی، اضطراب، تثبیت و بازگشت، نقش سازی جنسی نادرست و شکست در همانند سازی، عدم اطلاع صحیح، بازداری شدید و ترس از مسئولیت اشاره نمود.
6. روانشناسان معتقدند که اكثر منحرفان جنسي به اختلالات و بيماري هاي رواني مبتلا می گردنند، شخصيت تلقين پذير ، ترس از درد و تحقير جنس مخالف و حس عدم كفايت از اختلالات شایع منحرفان جنسی مي باشند. از این روی به نظر می رسد که بهترین درمان انحراف جنسی آن دختر و اختلالات همراه آن، مراجعه به کلینیک روان درمانی و روان پزشکی معتبر و پیگیری مراحل درمان زیر نظر متخصص و عزم جدی برای تغییر تمایلات انحراف گونه است.
7. به هر حال يكي از مهم ترين وظايف افراد هنگام روبرو شدن با منكرات و رفتارهای ناپسند دیگران، امر به معروف و نهي از منكر است. البته مسئولیت معلم در قبال محصلین خود، بیش تر است . نباید نسبت به کج روی های آنان بی خیال و بی تفاوت بود.
امر به معروف و نهی از منکر و هرگونه برخوردی اگر با رعايت ادب اسلامي و تواضع و فروتني همراه شود، تأثیر گذاری بهتری دارد .
8. توصیه می شود ضمن امر به معروف و نهی از منکر او به شیوه ای که بیان شد، شناخت او را نسبت به مسائل بلوغ، افزایش دهید . شیوه صحیح ارضای میل جنسی را برای او بیان کنید . علل و آسیب های انحرافات جنسی را برای وی تشریح نمایید . برای درمان اختلالات جنسی (البته به گونه ای که به او بر نخورد) او را به کلینک مشاوره و روانشناسی معتبر ارجاع دهید.