سلام علیکم
اینجانب چندین سال متوالی پس از رفتن به دستشویی مجدد چند قطره ادرار که خارج از اراده من هست می کنم . البته پس از مدتی این قضیه دقیقا هنگام غسل کردن هم صورت می گیرد .بطوری که بر روان من نیز تاثیر گذاشته و به شدت روزمره ذهنم درگیر این مشکل شده و از آنجا که به پزشک متخصص و داروهای گیاهی هم مراجعه کردم جوابی نگرفتم . با این وضعیت نماز خواندن،روزه گرفتن،حضور در اماکن مقدس (مسجد ، حرم و...)، سفر زیارتی عتبات و حج و... چکار باید کنم.هرروز و هر ساعت هم که نمی توانم غسل کنم چون این مسئله به غسل کردن من هم سرایت کرده و دقیقا پس از غسل کردن همان حالت تکرار می شود . اگر اینجانب را راهنمایی فرمائید خوشحال می شوم .البته در حال حاضر مقلد حضرت آیت الله خامنه ای هستم . باسپاس و احترام

پرسشگر گرامی با سلام سپاس از ارتباط تان با این مرکز.
بعد از استبرا، به شك در خروج بول نبايد اعتنا كنيد . اگر يقين داريد كه بول به صورت قطره قطره از شما خارج مى‏شود، بايد به وظيفه مسلوس كه در رساله عمليه امام خمينى ذكر شده، عمل نماييد و تكليفى زائد بر آن نداريد.(1)
در رساله امام آمده :‌
اگر يقين داريد از اول تا آخر وقت نماز به اندازه اي مهلت پيدا مي كنيد كه نماز را با طهارت انجام دهيد ، لازم است در همان زمان اين كار را انجام دهيد . اگر مهلت شما فقط به اندازه كارهاي واجب نماز است ،لازم است كارهاي مستحب نماز مانند اذان و اقامه و قنوت را ترك كنيد . تمام نماز را در مهلت ياد شده انجام دهيد. اگر حتي به اندازه نماز هم مهلت پيدا نمي كنيد ، وضو بگیرید و نماز بخوانید. در این صورت آمدن ادرار غیر اختیاری وسط نماز اشکال ندارد .
بايد هنگام نماز با وسيله اي مانند كيسه نايلوني يا ... از رسيدن ادرار به جاهاي ديگر جلوگيري نماييد . احتياط واجب آنست كه پيش از نماز مخرج ادرار (سر آلت) را كه نجس شده ،آب بكشيد. (2)
در غير نماز يعني جاهايي كه با طهارت بودن واجب است مانند طواف ، همين حكم را دارد. (3)
بهتر است بعد از قطع ادرار چند مرتبه سرفه کنید تا به مثانه فشار وارد شود و باقی مانده ادرار تخلیه شود . بعد از سرفه استبرا نمایید . بعد سر آلت را با آب سرد بشویید( با آب گرم که بعضی از توالت ها دارند نشویید) . آب را به ته آلت و روی بیضه ها نریزید . بعد از بلند شدن با دستمال کاغذی جای تر را خشک کنید . بعد دستمال خشکی سر آلت بگذارید و شورت را بپوشید تا اگر ادرار آمد، لباس و بدن تان را نجس نکند. ممکن است این کار باعث شود مقداری از مشکل تان برطرف شود.

پي نوشت:‌
1. آيت الله خامنه اي ، رساله اجوبه الاستفتائات س 95.
2. امام خميني ره ، توضيح المسائل م 306 و 307 و 313 .
3. سئوال از دفتر آيت الله خامنه اي در قم (7746666-0251).