پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.
فرمول رفتاری ام را در رابطه با اون چطوری كنم؟
اینكه شما انسان خیر خواهی هستید و به فكر این هستید كه دوستتان را از بعضی مشكلات دور كنید و كمكش كنید، خیلی خوب است، اما باید به این نكته توجه داشته باشید كه ...

من یك دوست دارم كه رفتارش و گفتار و اخلاقش دخترانه است(شبیه به دخترانه است.بچه ی دور از دین هم نیست.با ادب و... .امثال این فرد در مدرسه ما كم است.لباس و ظاهرش هم با ظرافت و دخترپسندانه است.من فكر میكنم كه بخاطر ارتباط بیش از حد با دخترای فامیلشون باشه.بنا بر این بعضی افراد از روی شهوت به او نگاه می كنند .من مدت هاست كه فقط و فقط بخاطر احساس تكلیف تصمیم گرفتم كه با او رابطه ی دوستی بیشتر بزنم انشاءا... برای تاثیر گذاری چیز های خوب.من این كارو شروع كردم به این صورت:او احساس نكنه كه من میخوام جذبش كنم.شمارشو گرفتم و براش چند تا اس ام اس فرستادم. فرداش فهمیدم از جك و... خوشش نمی آید و بیشتر از اس ام اس های عاشقانه و عارفانه خوشش می آید.دیگه فهمیده بودم كه موبایلشو بین ساعت 1 تا 1 و نیم چك میكنه.منم هر روز برای اون تو این ساعت از این اس ام اس ها میفرستادم(البته بگم كه خیلی افراط كردم-تا جایی رسید كه به یكی از دوست های مشترك من و اون گفته بود مگه من دوست دخترشم كه اینقدر از اینا برام میفرسته. بعدش هم وقت درسیم گرفته میشه من هم بعد از شنیدن این حرف پشت سرم ،تا مدت چند روز هیچ اس ام اسی به او ندادم. تا تو شك بمونه كه كسی بهم گفته یا خودم فهمیدم.و بعد از چند روز اول یك سوال درسی ازش تو اس ام اس پرسیدم كه با فاصله ی چند ساعت بهم جواب داد(البته براش اینكار عادیه كه یكم طول بكشه تا جواب بده) و فرداش اس ام اس محبت انگیز ولی نه مثل قدیمی ها بلكه با شور كمتر براش فرستادم.)این فرد به گفته ی خودش شخصیتش پیچیدست.واقعا هم همین طوره با هركی یه جور رفتار(كه مثل رفتار طرف مقابلشه)می كنه. حالا من هرچی می خوام باهاش عادی تر باشم،اون غیر عادی تر و خشك تر می شه.اینجور افراد هرچه بهشون نزدیك تر میشی ازت بیشتر فاصله میگیرند.پس فرمول رفتاری من جواب نداد.باید عوضش كنم.احساس می كنم كه اون میخواد به من رو نده و... . من از این كسانی نیستم كه برای قرار گذاشتن با یه بچه ی عادی و... در مسجد كه خودم مسجدی هستم قرار بزارم.درست نیست.اون فرار میكنه.لذا فقط تو فكر اینم كه تنها تو اردوی مشهد با خودم همراهش كنم تا تاثیر گذاری بیشتر بشه .ولی میدونم سخته.احتمال 90 درصد قبول نمیكنه .ولی راهكا داره. پس سوال من این 2 تا هستند: 1)فرمول رفتاری ام را در رابطه با اون چطوری كنم؟با توجه به این كه سال تحصیلی تمام شد و ما فقط با قرار گذاشتن میتونیم همدیگه رو ببینیم. 2)برای همراه سازی اون با خود در اردو چگونه عمل كنم؟ اصلا این كار رو بكنم؟

اینكه شما انسان خیر خواهی هستید و به فكر این هستید كه دوستتان را از بعضی مشكلات دور كنید و كمكش كنید، خیلی خوب است، اما باید به این نكته توجه داشته باشید كه رفتارهایی كه انسان ها انجام می دهند، عوامل و علل پیچیده  و ریشه ای دارند، لذا واقعا شاید نتوان به این راحتی و به واسطه پیام تلفنی دادن، تاثیری روی انسان ها گذاشت. باید علت رفتارهای ایشان تحلیل شود،صرف این كه كسی با دخترهای فامیل ارتباط داشته باشد، حالت دخترانه پیدا نمی كند. خیلی از پسرها هستند كه همین ارتباطات با دخترها را دارند، اما اصلا رفتار دخترانه پیدا نمی كنند. خیلی از اوقات این نوع رفتار، ریشه در سابقه خانوادگی دارد، یا علت هورمونی دارد، كه در این صورت ها تاثیر گذاری مشكل است و احتیاج به یك سری كارهای دقیق روان شناختی دارد. اینها را گفتم تا به شما این را بگویم كه در مورد این كه بتوانید روی او تاثیر بگذارید، انتظار زیادی از خودتان نداشته باشید.

 نحوه رفتارتان با او این مشكل را داشته است كه او اصلا نمی داند كه شما چه كسی هستید و هدفتان از این پیام ها چیست؟ اگر این طوری كه خودتان گفته اید، بعضی افراد به او از روی شهوت نگاه می كنند، بعید نیست كه شما را هم یكی از همان افراد فرض كرده كه برای این كارها برای او پیام های محبت آمیز می فرستد. نشانه اش هم همین است كه به دوست مشتركتان آن حرف را زده است.

در مورد رفتن به اردوی مشهد هم نكته این است كه حالا بر فرض این كه او با شما در این اردو همراه شود، شما چه كاری می توانید برای او انجام دهید؟ می توانید كه به او پیشنهاد بدهید كه برای زیارت امام رضا (ع) با اردو همراه شود، اما انتظار آن تاثیرهایی كه در ذهنتان هست را نداشته باشید، اما اگر قبول كند كه با اردو به مشهد بیاید، خوب است كه بیاید، ولی لازم نیست كه تلاشی غیر متعارف برای آمدنش انجام دهید.

اگر رابطه دوستی شما زیاد است و او هم شما را قبول دارد، می توانید كه در طول تابستان با او قرار بگذارید تا همدیگر را ببینید، اما اگر رابطه اتان زیاد نیست و یا این كه شما را خیلی قبول ندارد، لازم نیست كه این كار را بكنید، چون معلوم نیست كه تاثیری داشته باشد و شاید شك هم بكند كه فلانی چرا این كارها را می كند؟

در مجموع به نظر می آید كه شما نتوانید كه كار زیادی برای او انجام دهید، علاوه بر این كه اگر شما بخواهید كه به او نزدیك شوید، امكان این وجود دارد كه خود شما از او تاثیر بگیرید. كم نبوده اند مواردی كه برای تاثیر گذاری بر روی دیگران اقدام كرده اند، ولی خودشان از آن ها تاثیر گرفته اند. در این جا معلوم نیست كه شما تكلیفی داشته باشید، چون كه تاثیر گذاری بر روی دیگران كاری است كه به اطلاعات زیاد و احاطه به جوانب مختلف مسائل نیاز دارد. انسان ها در مرحله اول نسبت به اصلاح خودشان تكلیف دارند، لذا بیشتر مواظب خودتان باشید.