پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.
چنين اعتراضي نيافتيم و از آنجا كه ارباب تورات و انجيل...

چنين اعتراضي نيافتيم و از آنجا كه ارباب تورات و انجيل در آن، از لحاظ لفظ و معنا دست برده ،قسمت هايي از آن را انكار و قسمت هايي را كتمان كرده ؛ قسمت هايي را تحريف لفظي و معنوي نموده بودند . تورات و انجيل دستكاري شده قابل پذيرش براي عقل هاي سالم و فطرت هاي پاك نبود كه پيامبر خويشاوندان خود را به خاطر معتقد نبودن بدان توبيخ كند.

اجداد پيامبر و بسياري از خويشان وي بر توحيد ابراهيمي پايدار بوده و به توحيد و نبوت و معاد باور داشتند . بر شريعت و دستور عمل هاي ابراهيم حنيف (ع) كه نسل به نسل به صورت صحيح بدان ها رسيده بود، پايبند بودند .

 حضرت در مقابله با اهل كتاب آن ها را به پايبندي به همان كتاب  دعوت مي كرد و مي فرمود: اگر به همين تورات و انجيلي كه در دست شماست ، پايبند باشيد ، بايد به من و نبوت من و دين من ايمان بياوريد:

كُلُّ الطَّعامِ كانَ حِلاًّ لِبَني‏ إِسْرائيلَ إِلاَّ ما حَرَّمَ إِسْرائيلُ عَلي‏ نَفْسِهِ مِنْ قَبْلِ أَنْ تُنَزَّلَ التَّوْراةُ قُلْ فَأْتُوا بِالتَّوْراةِ فَاتْلُوها إِنْ كُنْتُمْ صادِقينَ ؛(1)

همه غذاها (ي پاك) بر بني اسرائيل حلال بود، جز آنچه اسرائيل (يعقوب)، پيش از نزول تورات، بر خود تحريم كرده بود (مانند گوشت شتر كه براي او ضرر داشت.) بگو: «اگر راست مي‏گوييد تورات را بياوريد و بخوانيد! (اين نسبت هايي كه به پيامبران پيشين مي‏دهيد، حتّي در تورات تحريف شده شما نيست!)»

پي نوشت:

1. آل عمران (3) آيه 93.