پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.
در يكي از كتاب هاي تاريخي معاصر چنين دستوري از رسول گرامي اسلام(ص) نقل شده و اين نقل تاريخي از دختر گرامي اش چنين بوده است:

"عن فاطمه الزهرا صلوات‏ الله‏ عليها قالت: دخل علي رسول‏ الله صلي الله عليه و آله و قد افترشت فراشي للنوم فقال يا فاطمه لا تنامي الا و قد عملت اربعه: ختمت القرآن و جعلت الانبياء شفعائك وارضيت المومنين عن نفسك و حجبت واعتمرت: قال هذا و اخذ في الصلاه فصبرت حتي اتم صلاته: قلت يا رسول‏الله امرت باربعته لا اقدر عليها في هذاالحال فتبسم صلي الله عليه  وآله و قال اذا قراءت قل هو الله احد ثلاث مرات فكانك ختمت القرآن و اذا صليت علي و علي الانبياء قبلي كنا شفعائك يوم القيامته و اذا استغفرت للمومنين رضوا كلهم عنك و اذا قلت سبحان الله والحمدلله و لا اله الا لله اكبر فقد حججت و اعتمرت

اين حديث شريف نوراني از حضرت فاطمه (س) نقل شده است كه فرموده هنگامي كه بستر خوابم را گسترده بودم، پدر بزرگوارم حضرت رسول‏الله(ص) بر من وارد شده و سپس چنين به من دستور فرمود اي فاطمه دختر والاگهرم سر به بستر خواب مگذار مگر اين كه اين چهار عمل را انجام بدهي، نخست اين كه يك دوره قرآن ختم نمائي، دوم اينكه انبياء و پيامبران را شفيع خود قرار بدهي، سوم اين كه اهل ايمان را از خود راضي و خوشنود كني، چهارم اين كه يك حج و عمره انجام بدهي. پدر بزرگوارم اين اعمال چهارگانه را به من دستور داد و امر فرمود و به نماز مشغول گرديد. من در حال فكر بودم كه چگونه برايم ميسر است كه فرمان پدرم را اجرا كنم با اين كه كار بسيار مشكلي است.

پس صبر و تامل نمودم تا پدر بزرگوارم نمازش را به اتمام رسانيد، آن گاه عرض كردم يا رسول‏ الله شما چنين دستوري به من داديد كه انجام آن در نظرم دشوار مي‏ آيد و من با اين وقت كم قدرت و توان انجام اين چهار عمل مورد دستور شما ندارم!

پدرم تبسم فرمود و خنديد و آن گاه فرمود تو اگر سوره‏ ي مباركه ‏ي (قل هو الله احد) را سه مرتبه قرائت كني مثل اين است كه يك ختم قرآن انجام داده ‏اي و اگر بر من و بر پيغمبران قبل از من صلوات بفرستي ما در روز قيامت كبري شفيعان تو هستيم. و اگر براي اهل ايمان استغفار و طلب آمرزش از پروردگار نمايي، همه‏ آنان از تو رضايت مند و خرسند خواهند شد. و اگر اين اذكار گهر بار را بر زبان خود جاري كني و بگويي (سبحان الله و الحمدلله و لا اله الا الله و الله اكبر) مثل اين است كه عمل حج و عمره انجام داده ‏اي.(1)

پي نوشت:

1. رحماني همداني، فاطمة الزهراء بهجة قلب المصطفي(ص) تهران، انتشارات منير، سال 1378ه. ش، ص 305.