حجت الاسلام والمسلمین مهدی پیشوایی

در برخي كتب تاريخي آمده وقتي پيامبر در غار حرا بودند و جبرئيل وحي را نازل كرد پيامبر(ص) از اين واقعه متعجب و هراسناك بود و جريان را به همسرش گفت و از طريق ورقه بن نوفل متوجه بعثت شدند آيا اين با مقام بعثت پيامبر در تناقض نيست؟
متاسفانه این خبر وارد تاریخ اسلام شده است، ولی برای اولین بار مرحوم علامه سید عبدالحسین شرف الدین در کتاب النص و الاجتهاد و در نامه ای که به مجمع علمی در دمشق می نویسند، متعرض این قضیه می شوند.
این قضیه دارای صدر و ذیل هم هست، و آن اینکه فرشته حضرت را یک بار دو بار فشار می دهد و می گوید اقرء(بخوان)،  و ایشان می گویند نمی توانم بخوانم، و سه بار فشار می دهد و ایشان آیات ابتدایی سوره علق را می خوانند، و سپس حضرت به خانه برمی گردند و مقداری استراحت می کنند، سپس آیات سوره مزمل نازل می شود.
مرحوم سید شرف الدین برای اولین بار متوجه ضعف این قضیه می شود و بعد از ایشان علمل و محقان دیگر هم آن را دنبال می کنند از جمله مرحوم استاد علی دوانی در کتاب «تاریخ اسلام از آغاز تا بعثت» این قضیه را نقد و رد کرده است. همچنین مرحوم علامه عسکری هم این قضیه را نقد و رد کرده است، و بنده هم در کتاب تاریخ اسلام از جاهلیت تا رحلت پیامبر(ص)،  با بیش از هشت دلیل این قضیه را نقد و رد کرده ام.

کد امنیتی
سوال امنیتی
لطفا پاسخ سوال را بنویسید.