حجت الاسلام والمسلمین مهدی پیشوایی

لطفا راجع به زندگي عمارياسر و اينكه آيا ايشان ازدواج كردند يا نه توضيح دهید.
عمار بن یاسر جزء مسلمانان اولیه بوده،  که مادرش سمیه اهل یمن بوده است، و با قبیله ی بنی مخزوم که قبیله مقتدری بود، پیمان بسته بودند که حمایت از اینها را بر عهده گرفته بودند، که به عمار حلیف بنی مخزوم می گفتند.
عمار یاسر در جوانی مثل پدر و مادرش مسلمان شد، و مشهور است که پدرش و مادرش زیر شکنجه به شهادت رسیدند. عمار یاسر را هم خیلی شکنجه دادند، و اظهاراتی که از عمار می خواستند مثل اینکه اسم بتهای آنها را بیاورد و از دین پیامبر تبری بجویند، این کار را کرد، و آنها این را ولو زبانی می خواستند که ایشان از دین برگشته است، و عمار از این کار به شدت ناراحت بود که چرا من اظهار خلاف کردم، و به محضر پیامبر آمد، حضرت فرمود: عیب ندارد این طور بگو که کشته نشی. آیه شریفه: الا من اکره قلبه مطمئن بالایمان، در شأن عمار یاسر نازل شده است.
عمار بعدها در رکاب حضرت رسول ص بوده است، و بعد از رحلت پیامبر در کنار حضرت امیرالمومنین (علیه السلام)،  و از مدافعان امامت و ولایت بوده است و زندگی پر افتخاری داشته و سرانجام در جنگ صفین در سن نود وسه سالگی به شهادت رسیده است.
در کتابهای مربوط به رجال تا آن مقداری که من دیده ام، اسمی از همسر ایشان نبرده است، ولی تصریح می کند که پسری به نام محمد داشته که از پدرش روایت نقل می کرده است. و این می رساند که ایشان ازدواج کرده است. در العصابه فی تمییز الصحابه، نقل می کند که راویانی که از ایشان روایت نقل کرده است، پسرش محمد بن عمار است.

کد امنیتی
سوال امنیتی
لطفا پاسخ سوال را بنویسید.