حجت الاسلام والمسلمین مهدی پیشوایی

کتاب 23 سال علی دشتی را مختصرا توضیح دهید.
این کتاب معتبر که نیست بلکه از کتابهای ضاله نیز هست و از کتابهای بسیار خطرناک و گمراه­ کننده است که در دهه ­های آخر حکومت شاهنشاهی(با توجه به قرائن و شواهد) بوسیله سفارت شاههنشاهی در بیروت لبنان به زبان فارسی و حروف عربی به چاپ رسیده بود(زبان فارسی و با حروف عربی نشان می­ دهد که در یک کشور عربی چاپ شده است). 23سال یعنی 23سال تاریخ رسالت رسول خدا(ص) ؛ ولی این کتاب خط به خط و سطر به سطر رد اسلام و قرآن و القای شبهات و اشکال است، البته اشکالات بی­ اساس. در مورد نام نویسنده این کتاب، البته زمانی که وارد ایران شد نام نویسنده نداشت و ردیه­ ای هم که در آن زمان برای این کتاب نوشته شد عمدا اشاره به نام کتاب نداشت تا اشاعه فحشا نشود و فقط مطالب آنرا رد کردند. بررسی مطالب و محتوای کتاب توسط محافل مذهبی و علما و تطبیق آن با کتاب­های علی دشتی سناتور شاهنشاه نشان داد که این کتاب تالیف اوست و گفته شد که علی­ نقی منزوی هم در تالیف آن سهم داشته است.خلاصه اینکه این کتاب توطئه و دسیسه­ ای شیطانی بود برای وسوسه مسلمانان و القاء شبهات که روحانیت و علمای آن دوره با مهارت عمل کردند و ردیه نوشتند بدون ذکر نام کتاب برای جلوگیری از ترویج آن در جامعه.
تا آنجا که اطلاع دارم دوتا ردیه برای این کتاب نوشته شد یکی بنام راز بزرگ رسالت توسط حضرت آیت­ الله جعفر سبحانی در یک جلد
دیگری بنام خیانت در گزارش تاریخ به قلم آقای سیدمصطفی طباطبایی در سه جلد.
تفاوت دو کتاب این است که کتاب راز بزرگ رسالت به برخی از شبهات قوی جواب داده است مثل انکار وحی، انکار نبوت که جزء مباحث کلیدی و اساسی است ولی در کتاب خیانت در گزارش تاریخ سطر به سطر کتاب را نقل کرده و جواب داده است.

کد امنیتی
سوال امنیتی
لطفا پاسخ سوال را بنویسید.