مرکز ملی پاسخگویی نمایندگی اصفهان با همکاری مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در طرح ادیب دوره آشنایی طلاب شرکت کننده با شبهات و سؤالات متداول روز را برگزار کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد علیجانی رییس مرکز ملّی پاسخگویی به سؤالات دینی نمایندگی اصفهان با اعلام این خبر گفت: مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی در راستای تعامل و همکاری با معاونت فرهنگی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان اقدام به برگزاری کلاس اصول و مبانی و منابع پاسخ به شبهات برای شرکت کنندگان در این طرح نمود.
 
وی هدف از برگزاری این کلاس آموزشی را آشنا شدن طلاب با شیوه و مهارت های پاسخ گویی اعلام کرد و گفت: این دوره با تدریس جناب آقای یزدان رضوانی مسئول بخش کتبی مرکز ملّی پاسخگویی به سؤالات دینی نمایندگی اصفهان و حضور 150 نفر از طلاب برگزار شد.

 
حجت الاسلام و المسلمین علیجانی به مباحث مطرح شده در این کلاس آموزشی اشاره کرد و گفت: آشنایی طلاب شرکت کننده با ضرورت، اهمیت و جایگاه پاسخ به سؤالات و شبهات در جامعه امروز و فرایند و معیارهای پرسش و پاسخ از مهم ترین مباحث مطرح شده در این جلسه می باشد.

 
وی با تصریح به این که آیات متعددی در قرآن کریم در مقام پاسخگویی به سؤالاتی نازل شده است که مردم از پیامبر(صلی الله علیه وآله) پرسیده اند و خداوند از این طریق پاسخ را بیان نموده است، ابراز داشت: بنابراین می توان گفت هدایت انسانها از مسیر پاسخ به پرسشها و شبهات آنها می گذرد. و در روایات بسیاری ضرورت پاسخ به شبهات بیان شده است.
 
رییس مرکز ملّی پاسخگویی به سؤالات دینی نمایندگی اصفهان یکی از روشهای دشمن در جنگ نرم را تضعیف باورهای نسل نوجوان و جوان و شبهه پراکنی بیان کرد و گفت:  در همین زمینه رهبر معظم انقلاب، تأکید کرده اند که حوزه های علمیه باید طلاب و روحانیونی را برای پاسخگویی به شبهات دینی تربیت کنند.

 
وی تأکید کرد: تفاوت سؤال و شبهه، انواع سؤالات و انگیزه های پرسشگران، مهارتهای لازم جهت پاسخگویی هر چه بهتر، آشنایی با منابع مکتوب و نرم افزاری مورد نیاز برای سرعت بخشیدن به فرایند پاسخگویی و نحوه شروع عملیاتی برای تمرین پاسخگویی از موضوعات دیگری بود که طلاب با آنها آشنا شدند.