کارشناسان مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی با حضور در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران پاسخگوی سوالات و شبهات دینی مخاطبان این نمایشگاه هستند.

کارشناسان مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی با حضور در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران پاسخگوی سوالات و شبهات دینی مخاطبان این نمایشگاه هستند.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سقایی « مسئول بخش ارزیابی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی » و « مسئول غرفه این مرکز در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران» تصریح کرد: دفتر تبلیغات اسلامی با درک نیازهای جامعه و مطالبات مردم در زمینه مسائل دینی و به منظور تمرکز و ارتقاء و ساماندهی سطح بخش های مختلف پاسخ گویی درون سامان، مرکزی منسجم و گسترده ای تحت عنوان «مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی» را تاسیس نمود.
مسئول بخش ارزیابی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی افزود: این مرکز با استفاده از اساتید و محققین حوزه علمیه و با هدف پاسخگویی تخصصی به سؤالات دینی اقشار مختلف جامعه، کارشناسان خود را در گروه هایی تخصصی علوم اسلامی سازماندهی کرده که عبارتند از کلام و اعتقادات، قرآن و حدیث، تاریخ و سیره، مشاوره، اخلاق و فقه.
وی ادامه داد: دفاع مستدل از مبانی فکری و آموزه های اسلام و پاسخگویی به شبهات رایج متناسب با نیاز مخاطبان؛ ارائه مشاوره دینی در پاسخ به نیازهای فکری ، رفتاری و روانی مخاطبان؛ تحلیل جریان شناسانه پرسش ها و شبهات به منظور اطلاع رسانی به مراکز حوزوی، علمی، فرهنگی، و مجموعه های مرتبط؛ استخراج، جمع آوری، طبقه بندی و تنظیم شبهات و پرسش های مخاطبان از جمله اهداف مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی است.
حجت الاسلام والمسلمین سقایی بیان داشت: برقراری ارتباط فعال و سازنده با دیگر مراکز پاسخگویی با هدف برقراری هماهنگی، اجرای طرح های مشترک و جلوگیری از انجام کارهای موازی؛ تدوین مجموعه های نرم افزاری، جزوه، کتاب و ... از دیگر اهداف این مرکز است.
وی بیان داشت: با اشاره به پاسخگویی مکتوب، تلفنی و مجازی در این مرکز گفت: وبگاه پاسخگو به نشانی pasokhqoo.ir به عنوان پرتال مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی و ویترین آن مجموعه، به ارائه آن خدمات می پردازد که این سایت دارای حدود 25 هزار کاربر فعال و با بازدید روزانه بالغ بر 7 هزار نفر می باشد.
مسئول غرفه این مرکز در نمایشگاه کتاب تهران گفت: مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران نیز با حضور 8 نفر از کارشناسان خود به پاسخگویی سوالات دینی بازدید کنندگان این نمایشگاه می پردازد.
وی خاطر نشان کرد: روزانه بیش از 600 سوال توسط قشرهای مختلف پرسیده می شود که بر اساس نظر سنجی های انجام شده، مراجعه کنندگان با رضایت، غرفه را ترک می کنند و راه های ارتباط آنان با این مرکز برای آینده نیز به آنان معرفی می شود.