تقویم شمیم یار به عنوان اولین نرم افزار تقویم کاملاً مذهبی دسکتاپی در فضای مجازی، توسط انجمن گفتگوی دینی وابسته به مرکز ملی پاسخگویی با محتوایی دینی، طراحی و به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار گرفت.
جناب آقای جعفری، رئیس گروه پاسخ گوئی فضای مجازی مرکز ملی پاسخگوئی دینی گفت: با توجه به انتشار تقویم شمیم یار در سال 1391 و استقبال گسترده و چشمگیر کاربران فضای مجازی، بر آن شدیم تا برای سال 1392، تقویمی با محتوای جامع تر، مفیدتر و با امکانات ویژه در اختیار علاقمندان قرار دهیم.
از امکانات جدید این تقویم می توان به نمایش تاریخ روز و اوقات شرعی در گوشه میزکار رایانه (دسکتاپ)، امکان ثبت یادآوری، امکان ثبت یادداشت روزانه، نمایش متفاوت تعطیلات رسمی اشاره کرد. همچنین در بخش محتوائی امکان ارتباط با پیامک پاسخگو، جستجوگر جواب، خبرنامه، و بخش جدید و ویژه معصوم شناسی افزوده شده است.
ایشان افزود: از دیگر امکانات این تقویم رایانه ای، نمایش اوقات شرعی برای شهر دلخواه، پخش اذان به صورت خودکار، هشدار دهنده اذان، نمایش روزانه آيات، احاديث، احکام شرعی، جملات زيباي از شهدا، مطالب مشاوره اي و يک بيت شعر پيرامون امام زمان(عج) به علاوه یک صوت مهدوی در روزهای آدینه و نمایش اعمال عبادی سال می باشد.
رئیس گروه پاسخ گوئی فضای مجازی مرکز ملی پاسخگوئی در خاتمه با اشاره تلاش گسترده و خالصانه همکاران مرکز و انجمن گفتگویی دینی در تهیه این نرم افزار، عرضه آن را رایگان دانسته و اعلام کردند کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که تمایل به ارائه این محصول داشته باشند، می توانند مسیر دریافت آن را در صفحات فضای مجازی خود قرار دهند.