با سلام
زنی هستم که مدت شش سال ازدواج کرده ام
در موقع نزدیکی با همسرم در بعضی مواقع کامل ارضاء نمی شوم و به خاطر ارضاء شدن خودم را با دست خودم را تحریک می کنم تا ارضاء شوم
می خواستم بدانم آیا این عمل من اشکال شرعی دارد و یا در حکم استغناء است ؟
البته این عمل در حضور شوهرم و بعضا با کمک ایشان است
با توجه به تصمیم به بچه دار شدن این کار در تشکیل نطفه اثر سوء خواهد داشت ؟
با تشکر

با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
بايد توجه داشته باشيد كه به ارگاسم نرسيدن هر يك از زن يا شوهر مي تواند به دليل بي علاقگي، اضطراب و شرايط روحي نامناسب و مقاربت به روش نادرست باشد. با يك بررسي كامل زواياي مختلف زندگي زناشويي خود را بسنجيد و سپس خلاء هاي احتمالي و عوامل ايجاد اضطراب و استرس را برطرف كنيد. در صورت نياز، شما مي توانيد از كمك هاي تخصصي مشاورين امور خانواده يا كلينيك هاي سكس تراپي، موجود در محل زندگيتان بهره مند شويد. لطفا در ادامه به نكات ذيل توجه كنيد.
1. خواسته‌هاي خود را به هم بگوييد.شما بايد بتوانيد درباره‌ي مسائل جنسي به راحتي با هم سخن بگوييد. مساله ارضاء نشدن را به همسرتان اطلاع دهيد و از او بخواهيد تا مي تواند انزال خود را به تاخير بيندازد. اغلب زوج‌ها در بيان مناسب خواسته‌هاي جنسي خود مشكل دارند. آنان به طور معمول درباره‌ي اين موضوع چيزي نمي‌گويند يا به شيوه‌ي منفي آن را بيان مي‌كنند كه خود راه گفت و گو را مي‌بندد. براي مثال، فرض بگيريد زن دوست دارد همسرش پيش از آن كه عمل جنسي آغاز شود، مدت بيشتري را به بوسيدن و نوازش كردن او اختصاص دهد. زن بايد بگويد:
"من فكر مي كنم پيش از اين كه به عمل جنسي بپردازيم، بهتر است زمان بيشتري را به بوسيدن و نوازش كردن اختصاص دهيم." ( چنانچه همسرتان دچار زود انزالي است در نامه بعد بفرماييد تا به ايشان هم راهكار ارائه گردد).
2. زن و مرد بايد تكنيك هاي يك جماع موفق را ياد بگيرند. مثلا در روايت داريم كه مانند حيوانات با هم نزديكي نكنيد. ( منظور زود انجام دادن عمل نزديكي و جدا شدن از هم است) بلكه قبل از آميزش زن و مرد با هم ملاعبه و بازي كنند و تا مي توانند شهوت يكديگر را تحريك نمايند.
3. زن از همسرش بخواهد قبل از دخول ، با استفاده از دست يا اعضاي ديگر شهوتش را تا نزديكي ارگاسم تحريك كند و بعد از آن عمل دخول انجام شود.
4. قرار داد جنسي بنويسيد و از آن پيروي كنيد. شما و همسرتان گفت‌وگو هاي مثبتي درباره خواسته‌هاي جنسي خود داريد و خود را نسبت به خواسته‌هاي يكديگر متعهد مي‌دانيد. پس قراردادي در اين زمينه داشته باشيد. پس از يك ماه درباره‌ي نتيجه قرارداد با هم سخن بگوييد؛ اين كه، كدام تجربه‌ها لذت بخش‌تر بودند، كدام كارها بهتر جواب دادند و كدام كارها نتيجه‌اي نداشتند. سپس مي‌توانيد نسبت به توسعه بخشيدن توافق‌هاي اوليه يا اصلاح آن‌ها تصميم بگيريد. البته شايد لازم باشد براي كسي كه به بندهايي از قرار داد عمل نكرده است جريمه هايي در نظر بگيريد.
5. اگر باز هم زن ارضا نشد وهمسرش ارضا شد از او بخواهد تا ارضاي كامل از او جدا نشود و به هرطريقي كه مي تواند زن را به ارگاسم برساند . بدانيد اگر عمل استمنا زن به وسيله شوهر انجام شود گناه نيست. اما اگر زن با دست خودش يا شيئي ديگر خودش را ارضا كند، مرتكب حرام شده است.
6. به همسر خود بفهمانيد كه رابطه جنسي با او سبب آرامش او مي شود و مي خواهيد با اين عمل عشق و محبت خود را بيشتر به او ثابت كنيد و هدف فقط ارضاء جنسي-جسمي نيست. بلكه روح معنوي شما نيز با اين عمل ارضاء مي شود.
7. بايد توجه داشته باشيد كه به ارگاسم نرسيدن خانم ها مي تواند به دليل بي علاقگي، اضطراب و شرايط روحي نامناسب و مقاربت به روش نادرست باشد.
8. همچنين كار و تلاش بدني يا فكري بيش از حد، سبب فرسايش قواي جسماني و پيري زودرس و كاهش توان جنسي مي‌گردد. بنابراين اگر در شبانه روز كار و تلاش زيادي داريد سعي كنيد با برنامه ريزي آنها را تعديل كرده و يا از همسر خود كمك بگيريد.
9. براي تشخيص اينكه آيا اين عمل بر روي نطفه تاثير منفي مي گذارد يا نه؟ شما مي توانيد با يك پزشك امور زنان و بارداري، مراجعه كنيد. امام چيزي كه مسلم است تاثير منفي اين عمل از بعد معنوي است. بي ترديد گناهان ما تاثير مستقيمي بر روي فرزندانمان مي گذارد.

موفق و موید باشید