سلام.من قبلا هم از شما سوال پرسیدم.ممنون از پاسختان.به دنبال دعای حرز یمانی هم هستم.ولی یکی از پرسشهای من در سوال قبلی این بود که چگونه می توان فهمید توسط چه کسانی جادو شده ایم؟و شما پاسخ داده بودید این مهم نیست و مهم درمان فرد جادو شده است.حرف شما درست.ولی من که تمام زندگیم داغون شده چطور میتوانم آرام باشم و کسانیکه مسبب بدبختیهایم بوده را نشناسم.
اگر خواسته من از لحاظ شرعی مشکلی ندارد.خواهش می کنم اگر راهی وجود دارد برایم شرح دهید.من نمی خواهم به کسانیکه مرا جادو کرده اند آسیبی برسانم ،فقط می خواهم بفهمم آنها که بودند؟کار هر روزه من اشک است و آه.همه چیز زندگیم را از دست داده ام.خواخش میکنم پاسخم را بدهید.

با سلام و تشكر از ارتباط شما با مركز ملي پاسخگويي به سوالات ديني
انسان طول در زندگي در معرض خطرات گوناگوني بوده كه خود داراي اسباب و علل مختلفي هستنند و آنچه در مورد سحر و ديگر اسباب غير عادي مسلم و پذيرفتني است،اصل اين قضيه است نه تطبیق آن بر موارد خاص ، در نتیجه امكان آنكه مشكلات شما يا حداقل بخشي از اين مشكلات ناشي از عوامل دیگر باشد، وجود دارد و هيچگاه به صورت قطع نمي توان مشكلات مطرح شده را به سحر و ... نسبت داد و سعي در يافتن عامل آن داشت.
اما فارغ از اينكه مشكلات شما ناشي از سحر بوده و يا علتي غير آن داشته است، برای تشخيص آنكه در فرض سحر، چه كسي عامل اين عمل بوده است، ظاهرا در منابع ديني چيزي وجود ندارد و آنچه از منابع غير ديني وجود دارد، معتبر و قابل اعتماد نيست.
دعاي حرز يماني چون قدري طولاني است، در پاسخ بيان نشده و شما مي توانيد به همان آدرس بيان شده و يا به آدرس"http://www.maktabvahy.com/showart.aspx?id=280"مراجعه كنيد البته دعاهاي ديگري نيز وجود دارد كه به برخي از آنها اشاره مي كنيم:
- حاج شیخ عباس قمی در کتاب مفاتیح الجنان از امیر المؤمنین (ع) نقل نموده است که جهت باطل کردن سحر این جملات را بنویسید و همراه خود داشته باشید:
« بسم الله و بالله، بسم الله و ما شاء الله، بسم الله و لا حول و لا قوّه إلاّ بالله. قال موسی ما جئتم به السحر إنّ الله سیبطله إنّ الله لا یصلح عمل المفسدین فوقع الحقّ و بطل ما کانوا یعملون فغلبوا هنالک و انقلبوا صاغرین ». (1)
- همچنین از حضرت روایت شده است: جهت محفوظ ماندن از سحر و جادو، شب ها پس از نماز و روزها پیش از نماز هفت مرتبه بخوانید: «بِسمِ اللهِ وَ بِاللهِ قالَ سَنَشُدُّ عَضُدَكَ بِأَخيكَ وَ نَجْعَلُ لَكُما سُلْطاناً فَلا يَصِلُونَ إِلَيْكُما بِآياتِنا أَنْتُما وَ مَنِ اتَّبَعَكُمَا الْغالِبُون ». (2)
- خواندن آیات 54تا 57 سوره اعراف نیز جهت خنثی کردن اثر سحر وارد شده است: «إِنَّ رَبَّكُمُ اللَّهُ الَّذي خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ في‏ سِتَّةِ أَيَّامٍ ثُمَّ اسْتَوى‏ عَلَى الْعَرْشِ يُغْشِي اللَّيْلَ النَّهارَ يَطْلُبُهُ حَثيثاً وَ الشَّمْسَ وَ الْقَمَرَ وَ النُّجُومَ مُسَخَّراتٍ بِأَمْرِهِ أَلا لَهُ الْخَلْقُ وَ الْأَمْرُ تَبارَكَ اللَّهُ رَبُّ الْعالَمين*ادْعُوا رَبَّكُمْ تَضَرُّعاً وَ خُفْيَةً إِنَّهُ لا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ وَ لا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ بَعْدَ إِصْلاحِها وَ ادْعُوهُ خَوْفاً وَ طَمَعاً إِنَّ رَحْمَتَ اللَّهِ قَرِيبٌ مِنَ الْمُحْسِنِين». (3)
- در صحیفه الرضا از امام رضا (ع) نقل شده است: به جهت دفع ضرر سحر و بطلان آن دستت را مقابل صورت قرار بده و بخوان: «بِسمِ اللِه العظیم رَبِّ العَرشِ العَظیم إلاّ ذَهَبْتَ وَ انْقَرَضْتَ ». (4)

پى نوشت‏ها:
1. حاج شیخ عباس قمی، مفاتیح الجنان، باقیات صالحات، باب سوم،نشر بلاغت، قم، بی تا .
2. علامه محمد باقر مجلسي، بحار الانوار، ج92، ص129، مؤسسه الوفاء، بيروت، 1404 ه.ق،
3. مفاتیح الجنان، باقیات صالحات، باب سوم.
4. همان.