مسجد سهله محل اقامت امام زمان بعد ظهور خواهد بود. با توجه به عدم وفای مردم کوفه تا آن جایی که شهرت به بی وفایی و ستم گری شده¬اند چه دلیلی وجود دارد که ایشان به عنوان انسان کامل دوباره این مکان را انتخاب نمایند ؟

مسجد سهله، يكي از مساجد معروفي است كه در كوفه قرار دارد. ابن مهران از امام صادق(ع) روايت مي‌كند كه فرمود: «چون وارد كوفه شدي، به مسجد سهله رو و در آن جا نماز بخوان. حوائج دين و دنياي خويش را از خدا درخواست كن كه مسجد سهله خانه ادريس پيغمبر است كه در آن زندگي مي‌كرده و در آن جا نماز مي‌خوانده است».( بحار الأنوار، ج 100، ص 434)
امّا اين كه آيا در دوره غيبت كبري امام مهدي(عج) در آن جا زندگي مي‌كند،‌ چنين چيزي ثابت نيست. مطابق برخي روايات اين مسجد اقامتگاه امام زمان(ع) در دوران ظهور خواهد بود، روزي نزد امام صادق(ع) سخن از مسجد سهله به ميان آمد، حضرت فرمود: «أما إنّه منزل صاحبنا إذا قام بأهله.(كافي،‏ ج 3، ص 495)
آگاه باشيد، آن مكان اقامتگاه صاحب ما است، هنگامي كه با اهلش قيام كند» نيز از حضرت نقل شده است كه خطاب به ابو بصير فرمود: «گويا فرود آمدن قائم را با اهل و عيالش در مسجد سهله با چشم خود مي‌بينم».( بحار، ج 100، ص 434)
اگر چه ابو بصير از امام مي¬پرسد: قائم هميشه آن¬جا خواهند بود ؟حضرت فرمودند: آري (بحار، ج 97، ص 435)
اما اين جملات به اين معنا نيست كه محل هميشكي اقامت حضرت مسجد سهله باشد. بلكه بدان معناست كه در اين مسجد بسيار به عبادت مي¬پردازد همان¬گونه كه امام صادق فرمود: اگر من نزديك اين مسجد ساكن بودم، همه نمازهايم را در آن جا به جاي مي آورم. ( همان)
در کوفه همواره دوستداران اهل بیت بوده اند. مردم کوفه گرچه مسلم را تنها گذاشتند، ولی گروهی در کربلا به یاری امام حسین آمدند و در سپاه توابین و مختار حضور فعالی داشتند.