تعبیر خواندن سوره العصر در خواب چیست
اگر کسی برایت بخواند در بالای کوه چیست

این مرکز، تعبیر خواب نمی کند؛ اما با توجه به این که خواب های انسان می تواند در اخلاق و زندگی تأثیرگذار باشد، چند نکته به اختصار اشاره می گردد:
1. امام صادق (ع) فرمود: «رؤیا، بر سه قسم است: گاهی بشارتی از ناحیه خدا است. گاهی وسیله غم و اندوه از سوی شیطان است . گاه، مسائلی است که انسان در فکر خود (در روزها هنگام بیداری) می پروراند و آن ها را در خواب می بیند». (1)
2. بیش تر انسان‏ها به دلیل دل مشغولی‏های دنیوی، از دیدن رؤیای رحمانی محروم اند. همه یا بیش تر خواب هایی که می‏بینند، از دو قسم دیگر بوده و خصوصا از قسم سوم که ناشی از دل مشغولی ها، نگرانی ها، و میل ها و ترس های نفسانی است. در خواب هایی که جنبه های مثبت و منفی دارد، توجه خود را به نقاط مثبت و نورانی خواب معطوف کنید.
3. به دلیل ظرافت و پیچیدگی بالای خواب ها از یک سو، و دشواری یافتن معبران واقعی و قوی از سوی دیگر، نباید خیلی روی آن ها حساس بود و زندگی خود را بر اساس آن ها تنظیم نمود؛ بلکه باید نیروی خود را روی واقعیات زندگی متمرکز نماییم. گاهی شیطان در خواب ها دخالت هایی دارد تا نگرانی هایی را برای ما به وجود بیاورد. در زندگی ما و روند صحیح آن اختلال و آشفتگی ایجاد کند. گاهی نیز این هدف را با جلب توجه ما به اموری جذاب دنبال می کند؛ پس باید هشیار بود و تحت تاثیر آن قرار نگرفت.
4. بسیاری از خواب هایی که به ظاهر بد و نگران کننده اند، معنای خوبی دارند که معبران قوی آن را می فهمند؛ پس در این موارد نباید نگران شد. باید این نوع خواب ها را حمل بر خیر کنیم. اگر خوابی برای شما خیلی ناراحت کننده بود، صدقه بدهید. با توکل بر خدای مهربان و توانا به زندگی و وظایف خود بپردازید.
5. تعبیر خواب، چه از ناحیه خود و چه از ناحیه دیگران، تأثیر واقعی در زندگی ما می گذارد. خواب خود را برای دیگران تعریف نکنید( مگر به دلیل ضروری). خود نیز خواب های خود را تعبیر به خیر کنید.
موفق باشید.
پي نوشت:
1. ثقة الاسلام کلینی، کافی، ج 8، ص 90، دارالکتب الاسلامیة، تهران، 1365 ه ش.