سلام از نظر مرجع تقلید من که آقای خامنه ای است فکر کردن و خیال ازدواج گناه نیست خودم عین این جمله را در رساله استفتائات ایشان خواندم من مشکلی دارم به زنایی مبتلا شدم به من گفته بودند بخت تو بسته است پیش یک دعا نویس برای ازدواج رفتم ولی او به جای اینکه برای ازدواج من دعا کند و کاری کند من از مشکلاتی مثل وسواسی که داشتم زودتر راحت شوم برایم یک زبان بند درست کرد که وقتی فهمیدم که خیلی دیر شده بودچون زبان بندش باعث شد تا از من برای زنااستفاده کند 2 بار پیش دکتر زنان رفتم ولی گفتند سالمی و مشکلی نداری و سالمی ولی مدتی از دین زده شدمو گفتم موقعی که من نادانسته و ناخواسته مرتکب آن عمل شدم خدا کجا بود و تا آن موقع حتی اسم زنا به گوشم نخورده بود و مرتکب عملی شدم که تا آن موقع هیچ چیز راجع به آن نمی دانستم و باز دوباره سعی کردم به سمت خدا برگردم و لی همان طور که گفتم در مورد ازدواج چیزهایی به ذهنم می آید و نمی دانم این فکرها تا کجا درست است از خودم متنفر می شوم گریه ام میگیرد چون تا بحال یک پیشنهاد ازدواج هم نداشتم خدایی که از رگ گردن به من نزدیکتر است و تمام مشکلاتم را می بیند کجاست اگر من ازدواج میکردم این مشکلات را نداشتم چندین بار توبه کردم ولی فایده نداشت و می دانم کسی که توبه کند و باز گناه کند مانند کسی است که خدا را مسخره کرده است ولی اگر فکرهایی در مورد همسری که ندارم و قرار نیست هم ازدواجی داشته باشم به ذهنم بیاید مانند بوسیدن وبا بدن لخت جلوی او ناز کردن گناه است؟ و این را می دانم که خدا در روز قیامت به کسی خودارضایی کند نگاه نمی کند و چنین فردی با خودارضایی زیاد صاحب فرزند نمی شود ناگفته نماند که من سعی می کنم نمازم را به موقع بخوانم و دعای کمیل را خیلی دوست دارم و سعی میکنم دعاهای را بخوانم ولی انگار خودم شیطان را دعوت می کنم خواهش میکنم به سؤالم به طور واضح پاسخ دهید دینم در حال از بین رفتن است خواهش می کنم زودتر پاسخم را دهید

پرسشگر گرامی، با سلام و سپاس از ارتباط شما با این مرکز.
1- هر چند سحر تا حدودی واقعیت دارد؛ ولی نسبت هرکار به سحر جایز نیست. بنا بر این بسته شدن بخت دختر نیز معمولا شایعات است که توسط کلاه برداران حرفه ای ترویج می شود و به این بهانه سعی می کنند زمینه سوء استفاده مالی و غیر مالی را برای خود شان فراهم آورند، همان طوری که شما نیز به آن اشاره کرده اید. بنا بر این از رفتن نزد حرفه ای که تحت عنوان دعانویسی اخاذی می کنند خودداری کنید.
بنا بر این از این فکر که بخت شما بسته شده است منصرف شوید، و نیامدن خواستگارممکن است عواملی دیگری داشته باشد. از جمله:
1- ممکن است هنوز مصلحت شما در ازدواج نبوده است.
2- ممکن است رفتار نامناسبی از طرف شما یا خانواده شما دیده شده باشد که خواستگاران توجه به شمانکنند.
3- ممکن است شماناشناخته مانده باشید، بنا بر این سعی کنید در میان خانم های فامیل و آشنا حیا عفت، هنر و اخلاق خود را به اثبات برساند.
4- ممکن است انسان مر تکب بعضی ازگناهان مانند کبر، غرور و مسخره کردن دیگران شده باشد که اثر آن به صورت گرفتاری برای خود انسان اشکارشده باشد و لذا از گناهان خود انسان توبه کند.
اگر از سحر و امثال آن می ترسید زیاد قرآن بخوانید مخصوصا ایت الکرسی را بخوانید و خواندن قرآن درخانه و درجاهای سحر را باطل می کند.
2- از گناهی که مرتکب شده و اتفاق که پیش آمده عبرت بگیرید. ولی به آن زیاد فکر نکنید فقط به مقداری که عبرت آینده باشد فکر کنید نه بیشتر، بلکه به آینده خوب فکر کنید و امید وار به زندگی باشید.
3- فکر و تخیّل شهوانی به احتیاط واجب گناه است و از تخیلات جنسی با نامحرم خود داری کنید. البته به نظر بعضی مراجع تازمانی که فکر و تخیل شهوانی منجربه گناه نشود گناه نیست. ولی به نظر رهبری به احتیاط واجب گناه حساب می شود. (1)
4- از رحمت خداوند نا امید نباشید، خداوند همیشه ناظر اعمال و رفتار ما است و هر وقتم مصلحت بداند زمینه ازدواج شمارا فراهم می کند، بنابراین سعی کنید رابطه خود را با خدا سالم نگهدارید و از گناهان خود توبه کنید، و هروقت لغزش در مورد گناه پیش آمد فورا توبه کنید و با انجام اعمال نیک و خواندن قرآن و دعا و استغفار آن را جبران کنید. و زیاد استغفار کنید.
سعی کنید به توبه های خود دربرابر خداوند پایبند باشید و اگر توبه شکنی کردید زود توبه کنید و جبران کنید.
ضمنا برای فراهم شدن زمینه ازدواج خود چند جمعه پشت سرهم نماز حضرت زهرا سلام الله علیهارا که در اول مفاتیح الجنان ذکر شده است بخوانیدو زیاد دعا کنیدو زیاد قرآن بخوانید و رابطه خود را با خدا سالم نگهداری، حتما خداوند مشکل شما را حل می کند.
ضمنا اگر می توانید به این دستور العمل که بعضی از بزرگان فرموده است تا چهل روز عمل کنید : ان شاء الله مشکل شما حل می شود.
نمازها، مخصوصاً نماز صبح را اوّل وقت بخوانيد، و بعد از نماز صبح دست راست را روى سينه بگذرايد، و هفتاد مرتبه «يا فتّاح» بگوييد. سپس 110 مرتبه صلوات بفرستيد. در هر شبانه روز پنج مرتبه آية الكرسى بخوانيد، و به خود بدميد. و هر وقت گرفتار ناراحتى فكرى شديد، ذكر «لا حول و لا قوّة الّا باللّه» را بگوئيد. اين برنامه را تا چهل روز ادامه دهيد، ان شاء اللّه مشكل شما برطرف خواهد شد.(2)
پی نوشت:
1. آیت الله خامنه ای، استفتائات، سوال791.
2. آیت الله مکارم، استفتائات جديد، ج‏3، ص 575 ، سؤال 1605.