آیا مطلب زیر از لحاظ فقهی صحیح است؟

آنچه از آلت تناسلی مرد خارج می گردد، بر پنج نوع است:

1 – ادرار مایعی رقیق و حاوی آب، املاح مختلف و اسید اوریک می باشد که در مثانه تشکیل شده و از آلت تناسلی مرد و زن خارج می شود، این مایع شرعا نجس بوده و غیرقابل خوردن است.

2 – منی مایعی غلیظ و سفید رنگ است که پس از تولید در کیسه های بالای بیضه ذخیره شده و زمانی که لذت جنسی به اوج می رسد با شتاب از آلت تناسلی مرد خارج می شود، خروج منی باعث سستی بدن و کاهش میل جنسی است، فردی که منی از او خارج شده جنب است و باید پیش از خواندن نماز غسل جنابت نماید، این مایع شرعا نجس بوده و خوردن آن حرام است.

3 – مَذى مایعی رقیق و بی رنگ است که پیش از خروج منی بر اثر شهوت بیرون می آید، با خروج مَذى نه غسل جنابت واجب می شود و نه وضو باطل می گردد، مَذى نجس نیست و شرعا به مانند آب بینی است.

4 – وَدى مایعی رقیق و بی رنگ است که پس از ادرار خارج می شود، خروج وَدى وضو را باطل نمی کند و شرعا نجس نبوده و حکم آب بینی را دارد، خارج کردن وَدى با دست را، استبراء می گویند، انجام این عمل پس از ادرار مستحب است.

5 – وَذى مایعی است که پس از منی از آلت خارج می شود، خروج وَذى وضو را باطل نمی کند و شرعا نجس نبوده و حکم آب بینی را دارد.

پرسش 1:
احکام طهارت
شرح : آيا مطلب زير از لحاظ فقهي صحيح است؟ آنچه از آلت تناسلي مرد خارج مي گردد، بر پنج نوع است: 1 – ادرار مايعي رقيق و حاوي آب، املاح مختلف و اسيد اوريک مي باشد که در مثانه تشکيل شده و از آلت تناسلي مرد و زن خارج مي شود، اين مايع شرعا نجس بوده و غيرقابل خوردن است.
پاسخ:
پرسشگر گرامي با سلام و سپاس از ارتباطتان با اين مرکز
بلي مطلبي که نوشته ايد، از نظر فقهي صحيح است. يعني ادرار نجس و خوردنش حرام است. (1)
پي نوشت:
1. امام خميني ، توضيح المسائل ، م 84 و 141.
پرسش 2:
مني مايعي غليظ و سفيد رنگ است که پس از توليد در کيسه هاي بالاي بيضه ذخيره شده و زماني که لذت جنسي به اوج مي رسد با شتاب از آلت تناسلي مرد خارج مي شود، خروج مني باعث سستي بدن و کاهش ميل جنسي است، فردي که مني از او خارج شده جنب است و بايد پيش از خواندن نماز غسل جنابت نمايد، اين مايع شرعا نجس بوده و خوردن آن حرام است.
پاسخ:

مني نجس است و خوردنش نيز حرام است . و کسي که مني ازش خارج شده باشد، براي نماز و مانند آن بايد غسل جنابت کند. (1)

پي نوشت:
1. امام خميني ،توضيح المسائل ، م 87 و 141 و 345 و 357.
پرسش 3:
مَذى مايعي رقيق و بي رنگ است که پيش از خروج مني بر اثر شهوت بيرون مي آيد، با خروج مَذى نه غسل جنابت واجب مي شود و نه وضو باطل مي گردد، مَذى نجس نيست و شرعا به مانند آب بيني است.
پاسخ:

مذي پاک است و غسل لازم ندارد و وضو و غسل را باطل نمي کند. ولي بنا به احتياط واجب از خوردنش بايد اجتناب شود.
پي نوشت:
1. امام خميني ، توضيح المسائل ،م 73 و 2627.
پرسش 4:
وَدى مايعي رقيق و بي رنگ است که پس از ادرار خارج مي شود، خروج وَدى وضو را باطل نمي کند و شرعا نجس نبوده و حکم آب بيني را دارد، خارج کردن وَدى با دست را، استبراء مي گويند، انجام اين عمل پس از ادرار مستحب است.
پاسخ:

ودي پاک است و غسل لازم ندارد و وضو و غسل را باطل نمي کند. ولي بنا به احتياط واجب از خوردنش بايد اجتناب شود.
و استبرا هم براي مرد ها مستحب است. (1)
پي نوشت:
1. امام خميني ، توضيح المسائل ، م 72 و 73 و 2627.
پرسش 5:
وَذى مايعي است که پس از مني از آلت خارج مي شود، خروج وَذى وضو را باطل نمي کند و شرعا نجس نبوده و حکم آب بيني را دارد.
پاسخ:

وذي پاک است و غسل لازم ندارد و وضو و غسل را باطل نمي کند. ولي بنا به احتياط واجب از خوردنش بايد اجتناب شود.
پي نوشت:
1. امام خميني ، توضيح المسائل ، م 73 و 2627.