بسمه تعالی

با سلام و خسته نباشید:

سوال اول

با عرض معذرت.هنگامی زن و مرد پیش هم می خوابند وقتیکه که زن و مرد به بدن هم دست می زنند یا با هم بازی می کنند ابی از مرد و زن خارج می شود البته زن اب بشیتری از رحمش خارج می شود ایا این اب حکم منی را دارد و باید هر دو غسل کنند؟

سوال دوم

منظور از اینکه فقها فرموده اند نزدیکی تا ختنه گاه غسل دارد.دقیق بفرمایید از کجای الت زن تا کجای الت مرد برود غسل دارد؟یعنی اینکه اگر الت مرد از دهانه رحم تا ختنه گاه برود غسل دارد یا الت مرد از مبهل یا همان دو لب مبهل تو برود غسل دارد؟

با سپاس و تشکر از راهنمایی شما

پرسش: احکام
شرح : بسمه تعالی با سلام و خسته نباشید: سوال اول با عرض معذرت.هنگامی زن و مرد پیش هم می خوابند وقتی که که زن و مرد به بدن هم دست می زنند یا با هم بازی می کنند آبی از مرد و زن خارج می شود. البته زن اب بشیتری از رحمش خارج می شود. آیا این آب حکم منی را دارد و باید هر دو غسل کنند؟
پاسخ:
پرسشگر گرامی باسلام و تشکر از ارتباط با این مرکز.
آن آب حکم منی ندارد و نجس نیست و غسل لازم ندارد . مگر اینکه ارضاع کامل شوند.(1)
پی نوشت:
1.امام خمینی توضیح المسائل م 73.

پرسش: منظور از اینکه فقها فرموده اند نزدیکی تا ختنه گاه غسل دارد. دقیق بفرمایید از کجای آلت زن تا کجای آلت مرد برود غسل دارد؟یعنی اینکه اگر آلت مرد از دهانه رحم تا ختنه گاه برود غسل دارد یا آلت مرد از مبهل یا همان دو لب مبهل تو برود غسل دارد؟ با سپاس و تشکر از راهنمایی شما
پاسخ:
اگر آلت مرد به مقدار ختنه گاه یا بیشتر به جلو یا عقب زن داخل شود هردو جنب می شوند گرچه از هیچ یک منی خارج نشود. و منظور از دخول ختنه گاه این است که به مقداری تو برود که دیده نشود. بنابراین همین که وارد مهبل شد و دیده نشد غسل واجب می شود . هر چند همه آلت داخل نشده باشد. و هر وقت شک داشتید به مقدار ختنه گاه داخل شده یا نه غسل لازم نمی شود.(1)
پی نوشت:
1. امام خمینی توضیح المسائل م345و349و 350.