پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

اگر در موقع نماز خواندنمان یک فردی، مثلا روحانی هم در آنجا حضور داشته باشد و ما به خاطر این که آن فرد به نمازمان گوش می دهد می خواهیم جلو آن فرد نمازمان را طوری بخوانیم که بعد از نماز در مورد تلفظ کلمات به ما ایراد نگیرد و نه به خاطر این که ریا نشود آیا نمازمان اشتباه میشود؟

پرسش: آيا تغيير در قرائت نماز به خاطر وجود فردي در محل، باعث اشتباه شدن آن مي شود؟ شرح : اگر در موقع نماز خواندن مان فردي، مثلا روحاني هم در آن جا حضور داشته باشد و ما به خاطر اين که آن فرد به نمازمان گوش مي دهد مي خواهيم جلو آن فرد نمازمان را طوري بخوانيم که بعد از نماز در مورد تلفظ کلمات به ما ايراد نگيرد و نه به خاطر اين که ريا نشود، آيا نمازمان اشتباه مي شود؟

پاسخ: با سلام و تشکر به خاطر ارتباط تان با اين مرکز .
در صورتي که قصد ريا نباشد و نماز را براي خدا بخواند اما قرائت اش را براي آن که کسي ايراد نگيرد، صحيح بخواند، نماز باطل نمي شود ،ولي اگر به اين قصد باشد کسي که قرائت او را مي شنود، او را تحسين کند که قرائتش خوب است، نماز باطل مي شود(1).
پي نوشت:
1. سؤال تلفني(7720500-0251) از دفتر آيت الله فاضل لنکراني.