پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

سلام من پسري 17 ساله و در تهران زندگي ميکنم همان طور که همه ميدانند ازدواج در اين سن هم خنده دار شده و هم نشدني . از طرف ديگه براي برطف کردن نياز جنسي يا از بين بردن اين نياز است يا پاسخ دادن اگر بخواهيم از بين ببريم که تو اين زمونه نشدي نيست و اگر بخواهيم جواب دهيم راه هاي حلال همچون صيغه يا ازدواج باز نشدنيس ميمونه راه غير حلال که همون استمنا يا زنا که باز تجاوز نشدي نيست پس ميمونه استمنا که اون هم حرام است پس من بايد برم بميرم خداون يک نياز را ايجاد کرده و پاسخ به ان را خير شما بفرماييد من چيکار کنم ؟ راستي اگر ميخوايد بگي صبر کن تا موقعيت اردواج فراهم شه . اين يکي رو من نميتونم اين همه راه رو خدا بسته اين يکي رو هم من نميتونم . ايکاش من تو يک کشور ديگه به دنيا مي اومدم و اصلا تا اخر عمرم با اسلام اشنا نميشدم . تا اين همه بد بختي رو نميکشيدم .

پرسشگر گرامي با سلام و سپاس از ارتباطتان با اين مرکز
شايد اگر در کشور ديگر به دنيا مي آمديد و با اسلام آشنا نمي شديد ، حال و روز شما بهتر بود. شايد هم به مراتب بدتر بود . خداي خارج کشور با خداي داخل کشور فرقي نمي کند . اين گونه نيست که اگر يهودي يا بودايي يا لاييک بوديد، دنيا و آخرت شما بسيار متفاوت بود. باور نماييد ما هم از پشت کوه نيامده ايم. من هم بچه شمال تهرانم و دوران اوج بلوغ را با هر سختي و مشقتي که بود ، در همان جا سپري کردم و البته هيچ گاه مثل شما عجز و لابه نکردم. با توجه به دوره زماني که در آن به سر مي بريد ، کسي منکر نياز جنسي شديد شما نيست. بايد ديد چه عوامل غيرطبيعي(به غير از شرايط طبيعي بلوغ) در تشديد اين نياز مؤثر بوده است.
صرف اين که بگوييم نياز جنسي من شديد است و بايد فلان کار و بهمان کار را بکنم ، مشکلي از شما حل نخواهد گشت، بلکه با بي تابي جنسي مشکلات شما افزون خواهد شد. با کمي درون‌نگري متوجه خواهيد شد که برخي عدم خويشتنداري‌ها باعث تشديد اين ميل در شما گشته است. نياز جنسي بر خلاف ميل به غذا و آب ، نيازمند ارضاي فوري نيست . مي‌توان سال‌ها با خويشتنداري و انجام يکسري اقدامات کاهنده شهوت به تعديل آن پرداخت.
اگر خواهان ازدواج موقت به عنوان يک راهکار صد درصد مشروع براي اطفا نياز جنسي باشيد، باز بايد اذعان کرد با توجه به شرايط سني شما و قرار گرفتن در زمان اوج بلوغ، ورود شتابزده و ناشيانه شما به وادي ازدواج موقت ، هر چند چند صباحي به کاهش ميل جنسي شما کمک خواهد کرد ، ولي با توجه به فاصله زماني طولاني بين 17 سالگي تا زمان مهيا شدن شرايط ازدواج دايم (که شايد سال‌ها به طول انجامد) اين امر شما را در يک باتلاق جنسي گرفتار خواهد کرد.
باتلاق جنسي که با هر فعاليت جنسي، بيش تر در آن فرو خواهيد رفت. تجربه بسياري از افراد نشان مي‌دهد با توجه به موانع بر سر راه ازدواج موقت، فرد به تدريج از گردونه زندگي سالم خارج مي‌گردد . زمينه ورود تدريجي وي به مفاسدي چون استمنا، چشم‌چراني به بهانه يافتن مورد، اشتغال 24 ساعته ذهن به امور جنسي و معايبي همچون پايين آمدن آستانه تحريک، افت عزت نفس، افت تحصيلي، افول معنوي و... مي‌گردد.
از نظر ما روانشناسان در صورت اميد به ازدواج دائم(حتي تا چند سال ديگر)، ازدواج موقت تا حد زيادي قابل توصيه نمي‌باشد ، چرا که جز در موارد اضطراري بسيار پر حاشيه و هزينه‌دار است.
در زمان عدم امکان ازدواج دايم پرکاربردترين و کم‌هزينه‌ترين روش براي مواجهه با نياز جنسي ،خويشتنداري همه جانبه است( نه ازدواج موقت)
تجربه موفق ميليون‌ها پاکدامن تاريخ آن را تأييد و توصيه مي‌نمايد. همه ما انسان‌ها به گونه‌اي آفريده شده‌ايم که مي‌توانيم با بدترين شرايط محيطي سازگاري حاصل نماييم.
مثلاً از بدو خلقت تا به امروز افراد در تحريک‌زاترين و وسوسه‌آلوده‌ترين شرايط محيطي به اين مهم دست يافته‌اند . من و شما هم اگر بخواهيم مي‌توانيم خويشتندار تمام عيار محسوب گرديم. خويشتنداري به هيچ وجه به معناي سرکوبي قواي جنسي نيست، بلکه به معناي پالايش وکنترل محرک‌هاي سمعي، بصري و... مي‌باشد.
از نظر ما روان‌شناسان دختران و پسران مي‌توانند ده‌ها سال پس از بلوغ جنسي به اين شيوه، از ورود به عرصه‌هاي جنسي برحذر باشند، بدون آن که ذره‌اي از بهداشت و سلامت رواني آنان کاسته شود.
خداوند حکيم که يک برگ درخت بي‌اذن او بر زمين نمي‌افتد ، حساب ويژه‌اي براي پاکدامنان باز کرده است که شرح و تفصيل آن در اين مجال نمي‌گنجد. با اين اوصاف چه بهتر که به دور از هر گونه توسل به مکانيزم‌هاي دفاعي و بهانه‌تراشي و همچنين ممکن دانستن خويشتنداري همه جانبه، در بدترين شرايط به نظام جنسي خود ساماني دوباره ببخشيم.
تجربه نشان مي‌دهد که تنها راه نيل شما به ازدواج موفق (که شايد حتى به صورت غير عادي و معجزه ‌وار صورت پذيرد) فقط دو چيز است:
خويشتنداري همه جانبه و تلاش 24 ساعت براي کسب مقدمات ازدواج.
مطالب بالا به هيچ وجه نافي ازدواج موقت در شرايط بحراني نيست بلکه اولويت بندي اين مسايل را نشان مي دهد .