پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

با سلام و خسته نباشید من یک دختر 26 ساله هستم که مدت 16 ماه است با آقایی به قصد ازدواج آشنا شده ام . البته خانواده ها در جریان هستند و ایشان با پدرشان یک بار هم برای خاستگاری آمده اند. از نظر فاکتورهای اجتماعی خانوادگی تحصیلی و ظاهری با هم تناسب داریم اما مشکلی وجود دارد و آن هم اینکه این آقا در خانواده ای متولد شده اند که پدرشان سنی و مادرشان شیعه بوده و سنی بودن را از پدر به ارث برده اند. که این مسیله باعث سردرگمی من شده است از طرفی به ایشان علاقه مند هستم و از طرف دیگر میترسم با این کار باعث ناراحتی 14 معصوم و خدا را شوم. لطفا من را راهنمایی فرمایید.

پرسشگر گرامي با سلام و سپاس از ارتباطتان با اين مرکز
ازدواج با سنى كه ناصبى (دشمن اهل بيت عليهم السلام ) نباشد، از نظر فقهي و شرعي اشكالى ندارد. اگر زن شيعى با مرد سنى ازدواج كند، حضرت آيت ا... بهجت(ره) مى‏فرمايد: «ازدواج با مرد سني وضعاً صحيح است»(1) و اشکالي ندارد.
زن شيعه مي تواند با مرد سنى ازدواج كند اما چون غالبا زنان تابع شوهران هستند ، زن خواه ناخواه تحت تأثير شوهر قرار مى‏گيرد يا اگر اختلافاتى پيش ‏آيد، ممکن است فرزندان به روش پدر بيش تر تمايل پيدا ‏كنند. همان گونه که خواستگار شما به تبعيت از پدر سني شده ، با آن که مادرش شيعه بوده . بهتر است دختر شيعه با مرد سني ازدواج نکند.
پي‌نوشت‌:
1.آيت ا... بهجت،استفتاآت، ج 4، ، س 4578 .