پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.
چنندسالی است که به وسواس دچارم اون هم ازنوع نجس و پاکی فکر میکردم ازدواج کنم ومحیط زندگیم عوض بشه خوب میشم ولی حالا بدترم شدم به خصوص که یک بچه ی کوچک هم دارم ت

چنندسالی است که به وسواس دچارم اون هم ازنوع نجس و پاکی فکر میکردم ازدواج کنم ومحیط زندگیم عوض بشه خوب میشم ولی حالا بدترم شدم به خصوص که یک بچه ی کوچک هم دارم تو رو خدا یک راه خوب جلوی پام بگذارید زندگی خیلی برام سخت و عذاب اوره احساس میکنم همه چیز نجسه منم دوست دارم مثل همه ی ادما معمولی و راحت زندگی کنم دست خیسمو به همه جاو همه چیز بزنم چون حالا این طور نیست من احساس میکنم یخچال کابینت و هر چیزی که فکرشو بکنید نجسه مدام دستمو میشورم یک راه دینی بهم بگین دیگه خسته شدم

به عنوان دانش آموخته حوزه و کارشناس ارشد روانشناسي به شما خواهر محترم خاطر نشان مي کنم:
وسواس يکي از اختلالات نسبتاً رايج در جهان است . متأسفانه درمان فوري و اورژانسي ندارد . نيازمند مشاوره حضوري (حداقل 20 جلسه)مي‌باشد . درمان‌هاي نوشتاري ثمره چنداني براي شما نخواهد داشت. با کوچک ترين شرايط اضطرابي ، باز به جاي اول تان بازگشت مي‌کنيد.
وسواس ريشه در اضطراب بالاي فرد دارد. ميزان وسواس متناسب با سطح اضطراب فرد در نوسان است . اگر به هر دليلي از جمله عوامل استرس‌زا محيطي ، اضطراب فرد افزايش يابد، وسواس هم فزوني مي يابد. پس هر چه فرد به کمک تکنيک‌هاي شناختي يا رفتاري، سطح اضطرابش را پايين بياورد، در کاهش وسواس موفق‌تر است.
با پيگيري جدي درمان خود، از پي‌جويي راه‌هاي خلاصه و... پرهيز کنيد ، چرا که شما را در چرخه معيوب قرار مي‌دهد . از آرامش کامل و رشد روحي و... باز مي‌دارد. درمان واقعي وسواس زير نظر متخصص حداقل 20 جلسه طول مي‌کشد . با چهار دستور عمل ساده (مثل مشاوره اينترنتي) قابل حل نخواهد بود.
توصيه مي شود به جاي مشاوره هاي غير حضوري و احياناً نامه نگاري هاي متعدد ، با تصميم جانانه به درمان دارويي، از طريق مراجعه به روانپزشک و روان درماني از طريق روانشناس متخصص اختلالات اضطرابي و وسواس بپردازيد.
مي‌توانيد براي آشنايي بيش تر با درمان وسواس، به کتاب رفتاردرماني شناختي، ترجمه حبيب‌الله قاسم‌زاده (دو جلدي، انتشارات ارجمند) و کتاب غلبه بر وسواس، انتشارات رشد (خريد از طريق سفارش اينترنتي) و هم چنين مطالعه مطالب سايت‌هاي مختلف اينترنتي در اين زمينه بپردازيد . همچنين با خريد نوار و يا کتاب تن آرامي (ريلكسيشن) تمارين تن آرامي را روزي يکي دوبار انجام دهيد.
براي اطلاع دقيق از حکم شرعي با کارشناسان فقهي اين مرکز با شماره 096400 بدون کد و هزينه (ترجيحاً با مشاور کد 81 )تماس حاصل نماييد.